A német kézben lévő média beavatkozik a lengyel belpolitikai folyamatokba – fogalmazott szerdán Mateusz Morawiecki kormányfő. Ismerős?

A lengyel miniszterelnök megállapította, hogy a külföldi tulajdonban lévő médiapiac jelentős befolyással bír Varsó belügyeire. Mateusz Morawiecki szerint a német média – különösen – a választási időszakban aktivizálja magát, és próbálja befolyásolni a lengyel választópolgárokat a helyhatósági választásokon.

Ismerős?

A hazafias Jog és Igazságosság (PiS) vezetői most jöttek rá arra, amire mi már a 2002-es időszak után rádöbbentünk, hogy a baloldali és liberális lapok, valamint a bulvárkiadványok, mind-mind külföldi (leginkább német) tulajdonban vannak, és általában nem a nemzeti, hanem a velük ellentétes, globalista erőket, jelen esetben pedig a német érdekeket támogatják.

A Magyarországon is piacot szerző német-svájci Ringier Axel Springer médiacsoport adja ki a legolvasottabb lengyel lapot, a  Newsweek Polska magazint, amely, úgymond függetlenobjektív módra ott kritizálja a lengyel kormányt, ahol csak tudja.


Lengyelország helyzete az oroszok és a németek között meglehetősen instabil. Varsó próbálja erősíteni pozícióját, az utóbbi hetekben ismét bedobták a német jóvátétel ötletét, mert úgy vélik, hogy a németek nem fizettek elég kártérítést a náci Németország által a második világháborúban Lengyelországban okozott súlyos károkért.

Forrás: 888.hu

OSZD MEG VADUL: