Vadhajtások

Kovács Zoltán most a Soros-csicska média-hálozatot szedte ízekre

Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős kormányszóvivő az EUobserver lapnál megjelentetett válaszcikkében tételesen cáfolta a Magyar Narancs és a 444.hu megjelenését is támogató sorosista Media Development Investment Fund alapítványnak a magyarországi médiarendszerről és sajtószabadságról megfogalmazott hamis állításait.

Kovács Zoltán nemzetközi szóvivő az EUobserver egy korábbi, június 6-án megjelent és a balliberális szempontok szerint egyoldalúan elfogult véleménycikkére reagálva közölt most egy válaszcikket a nemzetközi médiumban.

A lap Magyarországgal és a magyar kormánnyal összefüggésben erősen negatív hangvételű korábbi cikkével kapcsolatban a szóvivő többek között felhívja az olvasók figyelmét arra a tényre, hogy a magyar média pártatlanságát megkérdőjelező szerző, Harlan Mandel elég ellentmondásos módon pont annak a Media Development Investment Fundnak az ügyvezetője, mely legalább 16,5 millió dollárt kapott Soros Györgytől. Emellett az alap számos korábbi igazgatója és bizottsági tagja is a Soros-féle Nyílt Társadalom Intézetek valamelyikéhez tartozott, ennek következtében pedig a szervezet gyakorlatilag megcáfolhatatlanul a „Soros-világ” része.

Az alapítvány Magyarországon is több baloldali liberális médiaorgánumot finanszíroz, köztük a Magyar Narancsot és a 444.hu-t, ezért egyáltalán nem jogos azt állítani, hogy a médiafinanszírozásban erősen érintett alapítvány pártatlan részvevője lenne a magyar médiapiacnak, hiszen gyakorlatilag egy bizonyítottan politikai programmal rendelkező befektető valójában. Azt is mondhatnánk, hogy ők azok, akik az információáramlás irányítására és manipulációjára szövetkeznek

– írja Kovács Zoltán, hozzátéve, hogy persze nem ez a szervezet az egyetlen, amely különleges érdekek előmozdítására törekszik nemzetközi szinten. Májusban például a Politico írt a német Bertelsmann Alapítványnak az egész Európára kiterjedő politikai érdekérvényesítő törekvéseiről és erejéről.

Az államtitkár arra is kitér, hogy a magyar média jóval színesebb annál, mint amilyennek a véleménycikk szerzője beállítja. A magyar tévénézők 71%-a például az RTL Klub híreiből tájékozódik, és szintén ehhez a csatornához köthető az öt legnézettebb heti tévéadás közül négy. A magyarok 35%-a pedig leginkább az internetről tájékozódik, ahol a legnépszerűbb hírportál a szintén kormánykritikus index.hu. Mandel tudása szintén pontatlan a médiatörvénnyel kapcsolatban: az ugyanis

teljesen megfelel az európai normáknak.
Forrás: 888.hu
RSS
Twitter
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial