- Olyan reklámok, melyek egy családot mutatnak be, és egyedül a nő végez házimunkát.
- Olyan reklámok melyek azt sugallják, hogy egy bizonyos tevékenység alkalmatlan fiúk számára, mert azok lányosak (és fordítva).
- Olyan reklámok, melyek azt sugallják, hogy a férfiak képtelenek egyszerű feladatokat megoldani.
Lecsap a brit píszírendőrség a reklámokra
Pénteken életbe lépett egy új törvény az Egyesült Királyságban, miszerint a hirdetésekben le kell számolni a nemi sztereotípiákkal. Azaz nem számít elfogadhatónak például, ha egy reklám azt sugallja, hogy egy nő feladata a karácsonyi bevásárlás és főzés.A píszírendőrség mindenhol lecsap. A továbbiakban az sem lesz megfelelő hirdetés, amelyben egy férfinak nem sikerül pelenkát cserélnie, vagy amelyikben azt mutatják, hogy egy nő nem tud parkolni az autóval. A kisfiúkat nem lehet leendő tudósként vagy szuperhősként, a lányokat pedig jövőbeni balerinaként ábrázolni. A fiúkat nem lehet merészként a lányokat pedig gondoskodóként beállítani. De az a reklám sem lesz megfelelő, amely azt mutatja, hogy egy családi vacsora után a nő egyedül mosogat. A brit reklámfelügyelő hatóság elárulta, hogy arra összpontosítanak, hogy a szerintük káros reklámokat eltávolítsák, így szeretnék felvenni a harcot az egyenlőtlenségekkel szemben.A Brit Reklámügyi Hatóság (ASA) tiltólistájára kerülnének a következők: