2024. április 19. - Emma
EUR : 393.76
USD : 368.76
Időjárás ikon12°

Balatoni pesti taxi – avagy nem csak a Sound dübörgött

Szeretjük a fesztiválokat. No, mi nem a pia, a drogok és az olcsólányok miatt, sokkal inkább azért, mert minden évben jó, szaftos kis hírek övezik a nagynevű bulikat. Bár egyesek szerint a Balaton Sound az elitebb fesztiválok körébe tartozik, és ezt igazolni látszik a sok facebookos mém is, melyeken látható, mit meg nem tesznek egyes lányok egy Sound bérletért, azért onnan is kapunk jó kis híreket. Pár éve éppen a betépve-bepiálva maga alá csináló, padon alvó legény képe borzolta a kedélyeket, de volt porondon fellépő által megerőszakolt lányka is. Idén a másik szeretett téma, a budapesti taxizás kapcsolható össze a nívós (?) fesztivállal.Divatos szakma napjainkban a taxizás, különösképpen annak pesti módja. Időközönként a sajtó, de a kormányzati kommunikáció is foglalkozik a témával. És bár ilyenkor mindenki taxiszakértővé válik - csak ahogy errefelé szokták az emberek -, és mindenkinek lesz megmásíthatatlan véleménye, de legalább egy sztorija a témában,  elég sok a napvilágot látó téves információ. Kedvenc és örök téma a taxis szlengben csak „hiénaként” emlegetett társaságon kívüliek szűk csoportja. Csak a pontosítás kedvéért, ők azok, akiknek kocsiajtaján a „Független szolgáltató/freelancer” felirat díszeleg, csak hogy a már a reptéren sunnyogva és sutyorogva körbehaknizott külföldi is tudja, kihez ne üljön be ugyanannyiért – amolyan „dögöljön meg a szomszéd tehene” alapon. Azt még ugyan egyik szakértőtől sem hallottuk, hogyha egy "hiéna" - engedve a hatósági szigor és akarat nyomásának - belép egy társaságba, akkor ő mi lesz. Szelídített hiéna? Rögtön megváltozik, és belépése pillanatától ő lesz a jó fiú? A hatóságok és a taxi társaságok szemében mindenképp, hiszen attól kezdve havi szinten tetemes összegekért dolgozhat. Értsd jól: ő fizet azért, hogy dolgozhasson, és cserébe kap matricát a kocsijára, meg néha pár címet is dob a rendszer. Ha szerencsés, talán a havi leadója összejön a reggeli kórházjáratokból. Na de vissza a fesztiválokhoz. Arról ugye minden évben van hír, hogy pár taxis cég uralja a Szigetet, mégis vannak ott emelt áron dolgozó hiénák – állítólag. De a Sound nem Budapest, ergo pesti taxis ott nem tud dolgozni, mert az engedélye arra a megyére nem szól. Ilyenkor az összes létező hatóság, amelyik a taxisok basztatására hivatott (úgy mint NKH, NAV, rendőrség, Pesten BKK) levonul ellenőrizni. És bizony a napokban nagy csinnadrattával hirdetett elit fesztivál, a Balaton Sound helyszínén megkísérelt egyik ellenőrzés némileg meglepő véget ért. A híradások már nem foglalkoztak olyan hangosan a NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) egyik ellenőrzésével, ahol az ellenőrzendő taxis a „nagy együttműködés” közben kicsit elsodorta az ellenőrt. Mocskos „hiéna” - lehetett olvasni pár sajtó termékben, hallani a televízióban, hiszen a garázda lélek állítólag cserbenhagyta áldozatát, és elmenekült az ellenőrzés elől. A nyilván tehén etetésre szánt fűmennyiséggel a kocsijában "gázoló" cserbenhagyó, jogosulatlanul szolgáltató, és még ki tudja hány szabályt külön-külön és egyben is áthágó személy nem más, mint "mocskos hiéna". Mert aki nincs társaságnál, az csak gazember lehet. A helyszínről kapott fotó alapján az autó a Tele5 taxis cég állományába tartozik egyébként. A tv2 tények adásában Pásztor szóvivő úr, a Tele5 taxi képviselője nyilatkozta, hogy a szóban forgó gépjármű és csendes bűnelkövető sofőrje nem a Tele5 állományába tartozik. Ergo a fiatal tehénetető cserbenhagyó valahonnan szerzett egy Tele5 matricát és álcázta magát, lett légyen az hiéna lét, vagy más taxis cégek tagság. És persze az igazság mindig odaát van, most is. A fiatalember eme tettét – értsd: átmatricázás – azért követte el, mert egy igen elit cég dolgozója. Olyané, ahova akármilyen autóval nem is lehet bekerülni, és egy bizonyos szintet megkövetelnek a sofőröktől is. Ez a szint pedig nem a tehénetetés és olcsólányok fuvarozásának szintje, ugyanis ez az Elit taxi. Bár a hírekben konzekvensen hiénaként emlegetik az érintettet, hiszen ez a cégek érdeke, így talán több mezítlábas utcai sofőr sorakozik be alájuk némi havi készpénzleadóval, a taxisok között már elterjedt a híre, hogy a vélelmezett cserbenhagyó Elit taxis.Ez már csak azért is érdekes tény, főleg az elhallgatás fényében, mert ez a taxis cég a legfőbb Főtaxi leányvállalataként működik. Tudják, ez az a taxis cég, amelyik kizárólagos fuvarozója a reptérnek, de sok más, elit helynek is, és ahol a sofőrök csak ingben és nyakkendőben dolgozhatnak. Erről szóltak hírek, mindenki tudja. Azt már kevesebben, hogy mindezt havi több százezres leadóért teszik, nem csoda hát, hogy a bulira valót már csak egy Soundon tudják megkeresni. Egy dolog biztos: a történet összes szereplője némán hallgat. Hallgat a vélelmezett elkövető, azaz a taxis, hallgat a vélelmezett sértett, azaz az NKH ellenőre, de maga az NKH is, és hallgat a Főtaxi, és az Elit taxi is. Hallgatnak és hagyják, sőt, támogatják, hogy az általuk hiénának nevezett, társaságon kívülieket sározzák. Aki az ügyben megszólalt, az a kamumatricaként felrakott Tele5 szóvivőjeként aposztrofált egykori tulajdonos, vagy tulajdonos, vagy a tulajdonos apukája. Igazából ez – sem – tiszta, de ez nem meglepő a pesti taxizásban. Bár derék emberünk egy apróságot már nem emlegetett, de hát nem is tartozik az esethez, csak érdekesség, így a „mocskos hiénák” és talpig becsületes(en fizető) cégesek kapcsán. A Tele5 utcai rendjéért felelős személy napjainkban - mit nem ad a teremtő - az Omegás B. László pár évvel ezelőtti inzultálásáért eljárás alá vont személy. Nyilvánvalóan az utasok és kollégái iránt rettenetesen nagy empátiával rendelkező, talpig úriembert tisztelhetünk benne. És már megint nem azok a mocskos "hiénák". Vagy de? Mert akkor is?De ha már az anomáliáknál tartunk, akkor lépjünk kicsit vissza. A kialakult egyre nagyobb káosz egyébként mintegy hatodik éve a rendteremtés jegyében zajlik. Kábé olyan hatékonysággal, mint amikor a kupiban a legmenőbb lány lesz a madame, aki az összes jó kuncsaftot elhappolja magának, a maradék többit meg jól megkeveri, nehogy nagyot haraphassanak a barackból. Információink szerint a felkészületlenség, a hozzá nem értés mellett pár tényező emelhető ki az egyébként még jószándékúnak is nevezhető kormányzati és főpolgármesteri törekvések mellett. Egyrészt az OTSZ (Országos Taxis Szakszervezet) részéről évek óta feltűnő, és sok esetben önmagával is szemben álló Metál Zoltán, akit a média előszeretettel nevez hol szakszervezeti vezetőnek, hol szakértőnek. Ő az, aki mint szakmai egyeztető ellátja a fuvarszervezők szakmai érdekvédelmét. Csak úgy a taxisoké helyett. Ha nem lenne érthető: egy csak névleg működő szakszervezet önjelölt vezetőjeként nem a taxisok érdekeit képviseli, hanem a taxisokból fényesen éldegélő, a beszedett pénzért alig valamit szolgáltató, de legalább a hiéna státusztól megóvó taxis cégekét, azaz címkiadókét. Csúcsszervezetének, azaz a szakszervezetnek taxis létszámáról, azaz a taglétszámról kategorikusan nem nyilatkozik, de azért arról igen, hogy állítólag tőlük (!) a taxisok követelték a hiénák kizárását, basztatását, felkoncolását. A rendeletek betartatásával megbízott másik őstehetség a BKK (Budapesti Közlekedési Központ). Tevékenységüket egy külön fejezetben lehetne csak kivesézni. Maradjunk egyelőre annyiban, hogy a szabályok betartatásáért felelős szervezet vélelmezhetően évek óta adócsalással próbautaztat, felbérelt csatlósainak (jobb esetben alkalmazottainak) segítségével. Ezt úgy kell elképzelni, hogy beül két utasnak látszó lény, elmennek A pontból B-be, ahol fizetnek és kiszállnak. Legtöbbször a nyugtát is a kocsiban hagyják, és azt állítják, nem is kaptak olyat. Ott a taxisra ugrik a BKK-NKH-NAV-rendőrség négyese. Számlát ezek a próbautasok a legritkább esetben kérnek, és jellemzően akkor sem a BKK Zrt nevére. Érdekes módon ez akkor és ott azonban kevéssé érdekli az ellenőrzést végzőket, még a NAV sem akad fenn rajta. Ennek ellenére, amiről konkrét ismereteink vannak, a NAV több taxis feljelentését helyezte hatályon kívül az adóellenőrzési szabályozások megsértése miatt, azaz pont amiatt, mert a BKK nem szabályszerűen járt el az ellenőrzés során. Persze csak ha volt annyi bátorság a szerencsétlen taxisban, hogy ellenállást és ellentmondást tanúsított a szent hatóságok gusztustalankodásaival szemben. Adóügyekben jártas szakértőink egységes véleménye, hogy a BKK kizárólag számla alapján könyvelhetné a próbautazásaira fordított összegeket, ám ennek az eljárásokban nyoma sincs! A tv2 Tények adásában Metál Zoltán a rendszám alapján való ellenőrzésről beszél. Ahogy Pesten a BKK és az NKH, úgy ez utóbbi bárhol az országban azonnal, a helyszínen le tudja kérni, egy adott rendszámú taxi melyik társaság üzemeltetésében van. Információink alapján taxis berkekben már 48 órája köztudott, ki vezette a Balaton Soundon ellenőrzött, problémákat okozó  gépjárművet. Azt is pontosan tudják, hol, melyik cégnél dolgozott. Adja magát a feltételezés, hogy Metál úr vagy szemrebbenés nélkül félretájékoztatja a közvéleményt, amihez asszisztál a komplett média (ahogy tette ezt a mai napon is), vagy felkészületlenül nyilatkozik. Mind a két eset totális alkalmatlanságát bizonyítja, mégis ő a fő szakértő. Az, hogy fenti állításainkat alátámasztja a fuvarszervezők, és nem a taxisok felé hajló keze, az teljesen bizonyítottnak látszik. Legalább annyira, mint az, hogy elég nagy a probléma a pesti taxi világában, és ebben a problémahalmazban jelenleg a legkisebb gondot az engedélyek, jogosítvány és egyéb papírok birtokában dolgozó hiénák okozzák.   Taxis Tivadar  
Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató