"A belvárosban az utca újrafelosztásának meg kell történnie. Ebben az első a gyalogos, második a kerékpáros, és csak harmadik az autós.... Szerintem aki például az Újlipótvárosban él, az leélheti úgy az életét, hogy nincs szüksége autóra. Vidéki útra bérelhet, ha akar. Én is béreltem, ha kellett, anyagilag nem több, mint egy autót fenntartani. Egyébként meg van a vonat"- mondja Bardóczi, aki szerint a belvárosban lakóknak nincs is szüksége autó tulajdonlásra. De az új fővárosi főhivatalnok érdekes dolgokat vetített előre a Városháza és a Városháza park Karácsony Gergely stábja által mostanra már pontosan eltervezett jövőjével összefüggésben is. Amikor azt mondja, hogy nem eldöntött még, hogy mi legyen a Merlin Színház épületével és a pusztuló műemléki épületben lévő tűzoltósággal, akkor azzal egyúttal világosan arra is utal, hogy az új fővárosi vezetésnek nagyon is konkrét tervei lehetnek az eddigitől eltérő hasznosítására ezeknek az épületrészeknek és területeknek.
"A park úgy működne jól, ha a Városháza alsó szintjét nem a hivatal használná, hanem közösségi terek vagy kávézók lennének ott. A kivitelezés a ciklus második felében kezdődhet el"- mondja el a Városháza környékének a tervezett hasznosítási módját ezzel azért elég pontosan előrevetítő fő hivatalnok. Arról nem beszél, hogy akkor ez a változtatás a Király utcai vigalmi negyed Károly körútion belülre való kiterjesztését jelenti-e majd, illetve, hogy a Városháza nem kis nagyságú alsó részét kiknek és milyen feltételek mellett is adja majd tovább a főváros vendéglátóipari tevékenységre. De arról sem beszél, hogy a nagy ívű tervek megvalósítása során a főváros meg fogja-e kérdezni a főváros teljes lakosságát, illetve az ott lakó, V. kerületi lakosokat is a tervezett átalakítás helyességéről, elfogadhatóságáról. Ezzel kapcsolatban érdemes tudni, hogy a kerület lakosai már most is elfogadható mértéken felülinek tartják a városrész turista forgalom általi terheltségét.Forrás: Magyar Hírlap