2024. március 29. - Auguszta
EUR : 395.83
USD : 367.33
Időjárás ikon19°

Autósellenes intézkedéseket tervez Kamu Geri új főembere

Ijesztő tartalmú interjút adott az Indexnek a Karácsony Gergely által az eddig soha nem létezett posztra kinevezett budapesti főtájépítész és főkertész Bardóczi Sándor. Az új fő ember a Városháza alsó részét kávéházaknak adná bérbe és a pesti alsó rakpart Szent István parktól a Bálnáig  tartó lezárását is elszeretné érni, általában véve pedig drasztikusan csökkenteni akarja az autó forgalmat a belvárosban.  Karácsony Gergely szakértője szerint a parkolási gondokat azzal kellene megoldani, hogy csökkenteni kell a fővárosi lakosok autó tulajdonláshoz való jogát. Bardóczi szerint ez nem gond, hiszen ha valaki vidékre akar utazni, akkor az majd legfeljebb bérel magának autót. Tartalmas és sok tekintetben ijesztő fővárosi jövőt felvázoló interjút adott az Indexnek Bardóczi Sándor, aki hamarosan megkapja a hivatalos kinevezését a Karácsony Gergely által most létrehozandó fővárosi főtájépítész és főkertész posztra. Az új főember a terveiről szólva a Blaha Lujza tér és a Széna tér átépítését, valamint általánosságban véve sok zöldet és kevés fakivágást ígér az interjúban. Ezek mellett ugyanakkor elmondja azt is, hogy a főváros mindenképpen le fogja zárni a pesti alsó rakpartot. Először hétvégenként majd pedig teljesen. Bardóczi szerint a lezárások miatti közlekedési káosz nem jelent majd nagy gondot mivel az emberek úgyis hozzászoknak majd az helyzethez. „Az emberek nem vízcseppek, amelyek arra folynak, amerre lehet, hanem gondolkoznak” - mondja az új főtájépítész, aki egyébként rendkívül tájékozott a hivatalosan még nem eldöntött sorsú római parti gátépítéssel összefüggésben is. Az új fő hivatalnok szerint ugyanis, „mobil toldat lesz valószínűleg a Nánási úti gáton, a mostani nyúlgát helyén”. A főkertész főépítész az interjúban határozottan közli még azt is, hogy az ő tervei szerint az autósokra rossz idők következnek, mert a belvárosban durva korlátozások fognak majd életbe lépni.
"A belvárosban az utca újrafelosztásának meg kell történnie. Ebben az első a gyalogos, második a kerékpáros, és csak harmadik az autós.... Szerintem aki például az Újlipótvárosban él, az leélheti úgy az életét, hogy nincs szüksége autóra. Vidéki útra bérelhet, ha akar. Én is béreltem, ha kellett, anyagilag nem több, mint egy autót fenntartani. Egyébként meg van a vonat"
- mondja Bardóczi, aki szerint a belvárosban lakóknak nincs is szüksége autó tulajdonlásra. De az új fővárosi főhivatalnok érdekes dolgokat vetített előre a Városháza és a Városháza park Karácsony Gergely stábja által mostanra már pontosan eltervezett jövőjével összefüggésben is. Amikor azt mondja, hogy nem eldöntött még, hogy mi legyen a Merlin Színház épületével és  a pusztuló műemléki épületben lévő tűzoltósággal, akkor azzal egyúttal világosan arra is utal, hogy az új fővárosi vezetésnek nagyon is konkrét tervei lehetnek az eddigitől eltérő hasznosítására ezeknek az épületrészeknek és területeknek.
"A park úgy működne jól, ha a Városháza alsó szintjét nem a hivatal használná, hanem közösségi terek vagy kávézók lennének ott. A kivitelezés a ciklus második felében kezdődhet el"
- mondja el a Városháza környékének a tervezett hasznosítási módját ezzel azért elég pontosan előrevetítő fő hivatalnok. Arról nem beszél, hogy akkor ez a változtatás a Király utcai vigalmi negyed Károly körútion belülre való kiterjesztését jelenti-e majd, illetve, hogy a Városháza nem kis nagyságú alsó részét kiknek és milyen feltételek mellett is adja majd tovább a főváros vendéglátóipari tevékenységre. De arról sem beszél, hogy a nagy ívű tervek megvalósítása során a főváros meg fogja-e kérdezni a főváros teljes lakosságát, illetve az ott lakó, V. kerületi lakosokat is a tervezett átalakítás helyességéről, elfogadhatóságáról.  Ezzel kapcsolatban érdemes tudni, hogy a kerület lakosai már most is elfogadható mértéken felülinek tartják a városrész turista forgalom általi terheltségét.Forrás: Magyar Hírlap
Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató