Takaró Mihály: Soha nem kaptak a tanárok nagyobb szabadságot, mint most
Az irodalomtörténész a megújított alaptantervről a Credo című műsorban beszélt.Takaró Mihály a beszélgetés elején elmondta: először is azt kell tisztázni, hogy mi egy Nemzeti alaptanterv lényege – és csak ekkor derül ki, hogy létezik-e (mint némelyek mondják) „túl nemzeti” alaptanterv.
A Nemzeti alaptanterv lényege, hogy meghatározza mindazon tanulási tartalmakat és pedagógiai módszereket, amelyek alapján egy iskolában kialakíthatjuk azt az állapotot, amely szerint nevelni szeretnénk a gyerekeinket. Ez döntő fontosságú, hiszen a Nemzeti alaptanterv preambulumában benne van, hogy akiknek ez leginkább szól, azok az iskolák és a tanárok.
– Tisztázni kell – hívta fel a figyelmet Takaró Mihály –, hogy a Nemzeti alaptanterv nem önmagában áll, ráépül a kerettanterv, amelyből az iskolák gyakorlatilag dolgoznak, ebben van benne minden részlet, hiszen az alaptanterv csak az alapokat fekteti le.