A koronavírus-járávny miatt a Sea Eye további biztonsági óvintézkedéseket tettek és „kitörési menedzsment tervet” is felállítottak Jan Ribbeck misszióvezető szerint.
"A fedélzeten elegendő személyi védőfelszerelés van a személyzetünk számára"
- tette hozzá. A Sea Eye szerint a tengeri mentési műveletek jelenleg nagy nehézségekkel néznek szembe a biztonságos kikötő megtalálásával.Olaszországot, a mentőhajók leggyakoribb rendeltetési helyét, a koronavírus jobban elpusztította, mint bármely más országot, több mint 100 000 megerősített esettel és 11 000 elhunyttal. A határ bezárása más nem kormányzati szervezeteket is megakadályozta abban, hogy az egész Európában dolgozókat mozgósítsák mentőakciók céljára - írta meg a Sea Eye. „Csoda, hogy sikerült összeállítanunk egy legénységet, kiképzni és felkészíteni a különleges körülményekre” - mondta Gordon Isler, a Sea Eye elnöke. Két másik NGO, az Ocean Viking, amelyet az SOS Mediterranee civil szervezet vezet, és a spanyol Open Arms hajó, még mindig kikötőben vannak. 2019-ben a Nemzetközi Migrációs Szervezet 1 283 haláleset regisztrált a Földközi-tengeren, az Észak-Afrika és Olaszország közötti útvonal pedig a leghalálosabb. A becslések szerint legalább 19 164 migráns halt meg a tengeren az elmúlt öt évben. Bede Zsolt – Vadhajtasok.huT.me/bedezsolt | Vk.com/bedezsolti | Twitter.com/BedeZsolt2❗️BREAKING Our rescue ship #ALANKURDI has left the Spanish port. We are on the way to the central Mediterranean.
Saving lives and protecting human rights is a priority at all times.#LeaveNoOneBehind👇 Our press release:https://t.co/494siQ9W08 pic.twitter.com/8R4x0gtZOK— sea-eye (@seaeyeorg) March 30, 2020