- 2020-ban megvalósult az M25-ös által Eger gyorsforgalmi bekötése;
- akárcsak az M85-ös által Sopron gyorsforgalmi elérhetősége;
- új szakaszok szolgálják a kényelmesebb és biztonságosabb eljutást Békéscsabára az M44-esen
- ugyanez igaz Zalaegerszegre is az M76-os által;
- Pest megyében már végig járható az M4;
- ugyancsak az M4-esen az autósok az út országhatárhoz közeli szakaszának átadásával a második sztrádakapcsolatot használhatják Erdély felé;
- a Monostori híd korábban 100 kilométeren hiányzó teherautós átkelési lehetőséget teremtett Komáromnál a Dunán.
A Magyar Építők számítása szerint az érintett öt gyorsforgalmi úton és két főúton összesen 178,5 kilométernyi nyégysávos utat adtak át 2020-ban.Ez azért számít jelentős mennyiségnek, mert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. húszéves jubileumi kiadványa szerint a korábbi években csak ritkán fordult elő, hogy 100 kilométer fölé jutott az átadott négysávos utak összmennyisége. További különlegesség, hogy a magyar útépítésben egyedülálló módon 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben három egymást követő évben is meghaladja a 100 kilométert az átadott gyorsforgalmi fejlesztések hossza.Már a népesség 86 százaléka került félórán belül a hálózathozAz ITM beszámolójában az áll,
hogy az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza 1700 kilométer közelébe nőtt.Az idén befejezett projektek is jelentősen előmozdították azt a stratégiai célt, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út - hangsúlyozza az összefoglaló. 2016-ban ez az elvárás a városok, falvak fele, a lakosok közel háromnegyede esetében teljesült. 2020 végére már a települések kétharmadán élő 8,4 millió ember, a teljes népesség 86 százaléka jut el legfeljebb fél óra alatt a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta, 2020-ban a közel 180 kilométeren, mintegy 500 milliárd forintból elkészült négysávos közútfejlesztések több térség elérhetőségét és közlekedésbiztonsági helyzetét javították. "A hálózatbővítések egész országrészek vonzerejét növelve járulhatnak hozzá a munkahelyeket teremtő beruházók betelepüléséhez" - mutatott rá a politikus. "Az új építésű szakaszoknak köszönhetően az átmenő forgalom kevésbé terheli a települések belterületi útjait, csökken a helyi zaj- és levegőszennyezés. A színvonalasabb közutak többféleképpen is szolgálják tehát a hazai vállalkozások versenyképességének fokozását, a családok életminőségének folyamatos javítását.”Forrás: Magyarépitok.hu