Vadhajtások

Megkattant: No-Go zónákat alkotna Kamu Geri Budapesten – egyelőre csak az autóknak….

Karácsony Gergely főpolgármester alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat hozna létre Budapesten, ami a kijelölt területeken a gépjárművek nagy részének kitiltását jelentené. A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András szerint egy ilyen intézkedésnek a zónák környékén élők lehetnek a kárvallottjai,- írja a Magyar Hírlap.

Karácsony Gergely, Budapest ellenzéki főpolgármestere az ATV híradójában kijelentette, hogy egyelőre nem tervezik a dízelautók kitiltását Budapestről. „Erről tíz év múlva lehet szó, most szigorúbban akarjuk érvényesíteni az október elsejétől hatályos szmogriadó-rendeletet, és úgynevezett alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat fogunk kialakítani”.

Ezzel szemben Karácsony nemrég egy interjúban lehetőségként beszélt a dízelautók kitiltásáról, majd azt követően, hogy ellepték az internetes fórumokat a dühös hangvételű hozzászólások, visszavonulót fújt és finomított álláspontján.

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint, ha a városnak néhány kisebb területéről kitiltják a gépkocsikat – vagy azok egyes fajtáit, mint például a dízeljárműveket –, akkor nyugat-európai példákból az látható, hogy a sűrűbb forgalom részben áttevődik más területekre, és a lakossági elégedetlenség is megnő ott, ahol nem vezették be a tiltást.

Karácsony Gergely még az önkormányzati választási kampányban a Budapest mindenkié című programjában ígérte, hogy alacsony kibocsátású zónákat vezetne be, mely a gyakorlatban azt jelentené, hogy a szennyező járműveket, főleg a dízelüzemű kocsikat, kitiltja a város bizonyos részeiről.

Ezzel szemben a kampányígéretből azonban nem derül ki, hogy mikortól és mekkora területen korlátoznák a gépjárműhasználatot. A kitiltandó járművek köréhez az októbertől hatályos, még Tarlós István főpolgármestersége alatt megszavazott szmogrendelet ad iránymutatást. A fővárosi önkormányzat jogszabálya szerint szmogriadó elrendelése esetén a 2014 végéig gyártott dízel, valamint a korszerűtlen benzines járművek behajtása korlátozható, ami az átlagosan 14 éves járműállomány több mint felét érinti, kivételt képeznek a hatóságok, közszolgáltatók járművei, köztük a BKV füstokádó buszai.

 

Forrás: Magyar Hírlap