2025. november 22. - Cecília
Időjárás ikon
EUR 384.27 :
USD 333.42 :

Kisebbrendűségi érzést váltanak ki a diákokban a történelemórák

Aki emlékszik iskolai tanulmányaira emlékezhet minderre. Kemény és égető téma!

"Azt szeretném, hogyha az előttünk álló négy évben egy olyan kulturális változás következne be Magyarországon, amely megerősíti a hazaszeretetet és visszaszorítja az öngyűlölet kultúráját."

[caption id="attachment_13895" align="alignnone" width="457"] Hungária a soproni Hűségkapun: Méltósággal trónol kép: kulturkor[/caption] Emlékszünk rá hogyan is nyomták le a torkunkon és próbáltak minket a saját nemzetünk ellen nevelni. Ahogy látjuk a mai embereket, sajnos sokaknál mindez sikeres volt. 1990-ig a magyar népesség 60-80% százalékát magyarellenes, öngyűlölő janicsárrá sikerült változtatni. Ennek eredménye az elmúlt közel 30 év is. Bár a kemény erőfeszítések ellenére lassan visszaszorulóban van már a tudatalatti öngyűlölet, az elmúlt 500 év legnagyobb pusztítása volt ez a magyar nemzet és néplélek számára. Több mint 70 éves probléma szűnne meg ezzel. Ha jobban belegondolunk közel 500 éves, a magyarságot pusztító problémával állunk szemben! (szerk.) Száműznék a magyar diákokban „kisebbrendűségi érzést” keltő részeket a történelemoktatásból a kormánypárt politikusai.„Azt szeretném, hogyha az előttünk álló négy évben egy olyan kulturális változás következne be Magyarországon, amely megerősíti a hazaszeretetet és visszaszorítja az öngyűlölet kultúráját. Ennek egy kulcseleme, nem szeretnék én ebből titkot csinálni, a Nemzeti alaptantervnek a megalkotása, mert a gyermekeink nevelésén keresztül tudunk legerősebben kulturális hatást kifejteni a saját közösségünkre” – adta meg az iránymutatást a magyar oktatásnak Orbán Viktor idén novemberben a Magyar Diaszpóra Tanács ülésén. Így már érthetőbbé válik, miért is mondta Gulyás Gergely kancelláriaminiszter már a NAT bemutatásakor, hogy az ebben a formában biztosan nem lép életbe.
„Komoly változtatásokra van szükség a történelemre, irodalomra, természettudományokra vonatkozó elképzeléseken.”
[caption id="attachment_13896" align="alignnone" width="736"] A magyar történelem allegorikus ábrázolása (1896[/caption]   Az, hogy mit is hiányolnak a NAT történelemtanításra vonatkozó részéből a kormánypárti politikusok, pár nyilatkozatból hamar kiderült. Szerintük alapvetően az a baj, hogy a mai történelemoktatás nem nevel elég hazafiasságra, ezért ennek erősítése szükséges. Kásler Miklós emberierőforrás-miniszter szerint „értékorientált hozzáállásra van szükség, a magyar történelem gazdag és tanulságos, tele van rendkívüli államférfiakkal, hadvezérekkel, politikusokkal, mélyen hívő emberekkel, ennek meg is kell jelennie az oktatásban”. L. Simon László korábbi kulturális államtitkár pedig kifejtette, hogy a NAT tervezete„nem szakított a kommunista történetírás terminológiájával”, pedig „nyugodtan nevezhetjük a trianoni békét békediktátumnak, ezt nem kell már elfinomkodni a szomszédaink érzékenységére hivatkozva”.Kövér László, a parlament elnöke szerint egyenesen a rendszerváltoztatás kudarcterülete a történelemoktatás,„gyakorlatilag ugyanazt a marxista, posztmarxista koloncot cipeljük a nyakunkban, mint amit a második világháború után a nyakunkba akasztottak”. Kifejtette azt is, mit vár a NAT-tól: „itt az ideje, hogy végre megpróbáljuk magunk értelmezni a történelmünket, és visszavenni azt, ami a miénk”. Kövér szerint nemhogy 1990, de 2010 után sem történt fordulat a történelemoktatásban: „még mindig azoknak a szellemi örökösei akarnak diktálni, akik egykor a proletár internacionalizmus jegyében akarták a múltat végképp eltörölni”.Szerkesztette: Gyécső /https://nimrodnepe.blog.hu/

Mutasd a hozzászólásokat!