2025. november 22. - Cecília
Időjárás ikon
EUR 384.27 :
USD 333.42 :

Megérkezett a hajódaru, de még nem tudják kiemelni a Hableányt

Tegnap elkezdték a kifeszített Hableánynál a munkát a búvárok. Már a kiemeléshez szükséges pontokat alakítják ki, mára pedig a Clark Ádám nevű hajódaru is befutott a hajóbaleset helyszínre. Ez viszont nem jelenti azt, hogy máris elkezdhetik kiemelni a roncsot. Erről beszélt Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ Társadalmi Kapcsolatok Osztály vezetője péntek délutáni sajtótájékoztatóján.A rendőrség pénteken délután lezárta az Árpád hidat és a Margit hidat arra az időre, amíg a hatalmas hajódaru át nem úszik alattuk. A Clark Ádámnak kell kiemelnie a múlt heti hajóbalesetben 7 másodperc alatt elsüllyedő Hableány roncsát.A kis turistahajó a hatalmas Viking Sigynnel ütközött össze. Minden áldozat a kis hajón utazott, amelyet gyakorlatilag letarolt a szállodahajó. [caption id="attachment_27630" align="alignnone" width="3648"] Fotók: Bede Zsolt[/caption] A balesetnek hét túlélője, és péntek délutánig 19 halálos áldozata van, 18 dél-korai turista és a magyar matróz. A kiemelésnél nem számít, milyen magasan áll a DunaAz, hogy a Clark Ádám hajódaru a helyszínre érkezett, nem jelenti azt, hogy máris ki tudják emelni a roncsot. A búvárok még dolgoznak azon, hogy felkészítsék a Hableányt. Az a döntés született, függetlenül attól, hogy az emelési munka még nem kezdhető meg, hogy legyen itt a hajódaru, nehogy elakadjon a fenti szakaszon– mondta Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ Társadalmi Kapcsolatok Osztály vezetője a péntek délután megtartott sajtótájékoztatóján, és azt is hozzátette, hogy a kiemelésnél nem számít majd a folyó vízállása. A búvárok pénteken hajnalban 4.30-kor kezdték a munkát, 15 órakor pedig még mindig dolgoztak. A szakember arról is beszélt, hogy egyszerre csak egy búvár merülhet le, mert a folyó továbbra is erősen árad. A hajó egyik oldalán fel tudnak állni a roncs mellett, a másikon viszont nem. [caption id="attachment_27634" align="alignnone" width="3648"] Fotók: Bede Zsolt[/caption]Így kell megoldaniuk, hogy négy hevederen átfűzzék azokat a vastag drótköteleket, amelyekkel ki lehet majd emelni a vízből. Egy vékony kötéllel átmennek a roncs alatt, ehhez hozzá van kötve egy vastagabb vezetőkötél, emögött van a drótkötél, aminek a végén megint van egy vastag kötél, és így együtt ez az egész több mint 100 méter– magyarázta Jasenszky Nándor.Élő bejelentkezésünk a helyszínről:  Forrás: Origo

Mutasd a hozzászólásokat!