Tegnap elkezdték a kifeszített Hableánynál a munkát a búvárok. Már a kiemeléshez szükséges pontokat alakítják ki, mára pedig a Clark Ádám nevű hajódaru is befutott a hajóbaleset helyszínre. Ez viszont nem jelenti azt, hogy máris elkezdhetik kiemelni a roncsot. Erről beszélt Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ Társadalmi Kapcsolatok Osztály vezetője péntek délutáni sajtótájékoztatóján.
A rendőrség pénteken délután lezárta az Árpád hidat és a Margit hidat arra az időre, amíg a hatalmas hajódaru át nem úszik alattuk. A Clark Ádámnak kell kiemelnie a múlt heti hajóbalesetben 7 másodperc alatt elsüllyedő Hableány roncsát.

A kis turistahajó a hatalmas Viking Sigynnel ütközött össze. Minden áldozat a kis hajón utazott, amelyet gyakorlatilag letarolt a szállodahajó.
[caption id="attachment_27630" align="alignnone" width="3648"]

Fotók: Bede Zsolt[/caption]
A balesetnek hét túlélője, és péntek délutánig 19 halálos áldozata van, 18 dél-korai turista és a magyar matróz.
A kiemelésnél nem számít, milyen magasan áll a DunaAz, hogy a Clark Ádám hajódaru a helyszínre érkezett, nem jelenti azt, hogy máris ki tudják emelni a roncsot. A búvárok még dolgoznak azon, hogy felkészítsék a Hableányt.
Az a döntés született, függetlenül attól, hogy az emelési munka még nem kezdhető meg, hogy legyen itt a hajódaru, nehogy elakadjon a fenti szakaszon

– mondta Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ Társadalmi Kapcsolatok Osztály vezetője a péntek délután megtartott sajtótájékoztatóján, és azt is hozzátette, hogy a kiemelésnél nem számít majd a folyó vízállása.
A búvárok pénteken hajnalban 4.30-kor kezdték a munkát, 15 órakor pedig még mindig dolgoztak. A szakember arról is beszélt, hogy egyszerre csak egy búvár merülhet le, mert a folyó továbbra is erősen árad. A hajó egyik oldalán fel tudnak állni a roncs mellett, a másikon viszont nem.
[caption id="attachment_27634" align="alignnone" width="3648"]

Fotók: Bede Zsolt[/caption]
Így kell megoldaniuk, hogy négy hevederen átfűzzék azokat a vastag drótköteleket, amelyekkel ki lehet majd emelni a vízből. Egy vékony kötéllel átmennek a roncs alatt, ehhez hozzá van kötve egy vastagabb vezetőkötél, emögött van a drótkötél, aminek a végén megint van egy vastag kötél, és így együtt ez az egész több mint 100 méter– magyarázta Jasenszky Nándor.
Élő bejelentkezésünk a helyszínről: Forrás: Origo