A Nemzeti Alaptanterv végre nem rejtegeti, hogy magyarok vagyunk.
Nyilvánosságra került az új Nemzeti alaptanterv (NAT), ami megdöbbentő kritikákat kapott a baloldalról: azt kifogásolják, hogy nemzetibb és keresztényebb, mint az eddigiek. Így arról már alig esik szó, hogy a diákok terhelése csökkent, ami fontos kívánság volt az elmúlt években. Többek között ez volt a témája a Címlapnak a Hír TV-ben, ahol a résztvevők arról beszéltek, hogy vajon miért probléma, hogy a magyar gyerekekből, magyar gyerekeket akarunk nevelni.
Mi a probléma azzal, hogy a Nemzeti alaptanterv nemzeti?
–tette fel a kérdést Párkányi Eszter. Az Alapjogokért Központ elemzője úgy véli, végre nincs véka alá rejtve, hogy magyarok vagyunk Kiemelte, hogya Magyartanárok Egyesülete azt tartja aggályosnak, hogy túlságosan dramatizálva van Trianon
vagy, hogy a történelemben ideologizált fogalomhasználat van, mivel békediktátumnak hívják a trianoni szerződést, amit Párkányi Eszter egyébként nem tud annak hívni, mert szerinte ez minden volt csak békeszerződés nem. A kritikák különösen felháborítóak annak fényében, hogy idén lesz Trianon századik évfordulója.
A történelemtanárok szervezete is kritikát fogalmazott meg a NAT-tal kapcsolatban, ők ugyanis nem tudnak azonosulni azzal, hogy az új tanterv szerint a történelem tanulás célja, hogy a tanuló alapvető ismereteket szerezzen a magyarság, a magyar nemzet, Magyarország az európai civilizáció, valamint az emberiség múltjáról. Arra a felvetésre, hogy a magyar gyerek miről tanuljon, Kroó Zita, az Origo munkatársa Schmidt Máriát, a Terror Háza Múzeum főigazgatóját idézte, aki korábban úgy fogalmazott, hogy