
Elkészült Magyarország egyik legszebb vasútállomásának számító, egykor Horthy Miklós különvonatait is fogadó kenderesi állomás felújítása.
A felújítást végző Épkar Zrt. Facebookon közzétett közleménye alapján a renoválás során a Magyarország két világháború közötti kormányzójának kastélya közelében található épület 1931-es állapotának visszaállítása volt az elsődleges cél.
A munkálatok a kialakított épülettömeg és tetőforma megtartását, a neobarokk homlokzatképzés megőrzését annak tartozékaival és díszítőelemeivel együtt, a belső térszerkezetek és épületszerkezetek, valamint a homlokzati nyílászárók és vasalataik teljes körű helyreállítását, felújítását foglalták magukba. A vállalat folyamatosan együttműködött az illetékes örökségvédelmi hatósággal, figyelembe véve az építtetői igényeket is, hogy az állomás teljes mértékben az 1931-es stílusjegyeket megőrizve és visszaállítva újulhasson meg.

A munkálatok a kialakított épülettömeg és tetőforma megtartását, a neobarokk homlokzatképzés megőrzését annak tartozékaival és díszítőelemeivel együtt, a belső térszerkezetek és épületszerkezetek, valamint a homlokzati nyílászárók és vasalataik teljes körű helyreállítását, felújítását foglalták magukba. A vállalat folyamatosan együttműködött az illetékes örökségvédelmi hatósággal, figyelembe véve az építtetői igényeket is, hogy az állomás teljes mértékben az 1931-es stílusjegyeket megőrizve és visszaállítva újulhasson meg.
A renoválás során a régi és a modern összhangjára törekedtek.
Minden helyiségben tanúablakokkal mutatják be a fellelt eredeti festéseket. A projekt során 113 négyzetméternyi tetőzet kapott új kerámia cserépfedést, felújították a teljes homlokzatot, lecserélték az ajtókat és az ablakokat, a belső műemléki restaurálás mellett a XXI. századi elvárásoknak megfelelő épületgépészet és villamosság beépítése is fontos szerepet kapott.
