2025. december 20. - Teofil
Időjárás ikon
EUR 387.24 :
USD 330.61 :

Marha rafinált ez a Kamu Geri: Megcsinálta a dugót Budapesten és be akarja vezetni a dugódíjat

A Népszavának adott szombati interjújában Karácsony Gergely a dugódíj bevezetésének szükségességéről beszélt. Dugót mindenesetre jól tud csinálni a főpolgármester, még a kijárási korlátozás idején is: a Nagykörútra festett biciklisáv következtében elviselhetetlen torlódások alakultak ki a fővárosban. Igaz, két napja az ATV-ben már elég bizonytalanul beszélt újításáról, az is elképzelhető, hogy megszünteti azt.
"A behajtási díjról szóló vitákat is elő kell vennünk" - nyilatkozta  a napilapnak a főpolgármester, egyértelművé téve, hogy a közeljövőbensor kerülhet a dugódíj bevezetésére. Pedig választási programjában még azt ígérte, hogy erre csak a témában indított társadalmi vitát követően kerülhet sor. "Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról" - olvasható a kampányanyagban, ahol még népszavazáshoz kötötte volna a megszorító intézkedés végleges bevezetését. Megválasztása után viszont Karácsony már azt mondta, hogy "előbb-utóbb mindenképpen be kell vezetni a dugódíjat Budapesten, ez a programomban is szerepel". Tavaly novemberben Dorosz Dávid, a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes ennél is konkrétabban fogalmazva kijelentette, bevezetik a dugódíjat. A kormány nevében a Miniszterelnökség úgy reagált Dorosz szavaira, hogy "eddig sem támogatták, ezután sem támogatják a Demszky-korszakban vállalt dugódíj bevezetését". [caption id="attachment_65169" align="alignnone" width="1024"] Budapest nagykörút dugó biciklisáv forgalom korlátozás 2020.04.29. Fotó: Horváth Péter Gyula[/caption]   Ennek ellenére januárban Karácsony megerősítette korábbi álláspontját, miszerint a behajtási díj "egy legitim dolog, sőt elkerülhetetlen". Mint ismert, nem az első olyan felvetése a főpolgármesternek, ami az autósok ellen irányul: legutóbb az 50 km/órás sebességkorlátozás bevezetését ígérte meg. "Elszabadult hajóágyúként csak kárt okozna az októberben megválasztott fővárosi városvezetők ötletelése. Úgy tűnik, a dugódíj esetleges bevezetése, a behajtani tilos zónák kialakításának lebegtetése nem volt elég. Ugyanis a fővárosi városháza megmondóemberei tovább kísérletezgetnek a budapestiek türelmével" - ezekkel a gondolatokkal reagált Karácsony "kísérletezgetésére" Kovács Kázmér, az Autóklub ügyvédje. A Századvég felmérése szerint az emberek közel kétharmada elutasítja a Budapesten belüli sebességkorlátozást.A dugódíj rövid történeteA dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Bár Tarlós Istvánon óriási volt a nyomás, végül nem vezette be a budapestiekre és a városba érkezőkre óriási pénzügyi terhet rakó díjat. Mint ismert, a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalta be a dugódíj bevezetését a 4-es metró megépítéséért cserébe.Forrás: Origo

Kedves Olvasóink!

A Vadhajtások.hu csak rajtatok múlik.
A legnagyobb támogatás számunkra az, ha direktben keresitek portálunkat, amiért hálásak is vagyunk.
Igyekszünk azoknak is megfelelni, akik a közösségi oldalakon keresik a híreket, ezért elindítottuk a Messenger csatornánkat.
Közvetlenül elküldjük neked a nap legfontosabb cikkeit portálunkról.
Köszönjük ha feliratkoztok!
Nektek egy kattintás, nekünk hatalmas segítség.
Mutasd a hozzászólásokat!