A naponta emberek ezreit Nagy-Britannia és Franciaország (illetve Belgium és Hollandia) között szállító Eurostar vonatokon a közeljövőben például vámellenőrök fognak dolgozni.Párizsnak muszáj volt a vonatokon történő ellenőrzések mellett döntenie, legalábbis addig, amíg bilaterálisan nem egyeznek meg a britekkel a vámszabályokról – ezt Olivier Dussopt vámügyekért is felelős francia miniszter mondta a londoni lapnak, amely csípősen meg is jegyezte: a két országnak négy éve lett volna ennél hatékonyabb forgatókönyveket kidolgozni.
Mivel alku nélküli brexit esetén a Kereskedelmi Világszervezet szabályai lesznek iránymutatók az EU-országok és a szigetország között, a vállalatok a napokban főként nem romlandó élelmiszereket, illetve autóalkatrész-szállítmányokat kezdtek el felhalmozni a csatorna két oldalán, így spórolva pénzt.A belga sajtó tegnap arról cikkezett, hogy az északi, a brit szigetekhez közel első országrészben hatalmas parkolókat kezdtek el kialakítani, ahol a kamionok és teherautók állomásoznak majd. A cél, hogy az esetleges vámszabályok, új bürokratikus megoldások miatt ne bénuljon meg az országrész közlekedése, legyen hol pihentetni a szállítmányozókat – írta a The Brussels Times angol nyelvű brüsszeli lap. Arról is tudomásuk van, hogy
Zeebrugge kikötőváros közelében az utolsó utáni pillanatban álltak neki egy leállósáv építésének: itt azok a kamionosok állhatnak majd félre, akik nem végezték el a megfelelő, brexit utáni papírmunkát a szigetország felé történő továbbhaladáshoz.
Hollandiában és Belgiumban is készülnek a brexit okozta forgalmi akadályokra.Fotó: Reuters
Forrás: Magyar Nemzet