EGYELŐRE CSAK TESZTEKRŐL VAN SZÓ,
A techcégeknek a szellemi tartalom megfizetésére kellene összpontosítaniuk, nem pedig blokkolniuk azt. Ezt üzenem ezeknek a digitális óriásoknak– nyilatkozta Josh Frydenberg ausztrál pénzügyminiszter.
A nagy technológiai cégeket az ausztrál kormány arra próbálta rábírni, hogy tárgyaljanak az ausztrál sajtóorgánumokkal a platformjaikon megjelenő tartalom megfizetéséről, de eddig csak ellenállással találkoztak a részükről. A Google és a Facebook igazságtalannak nevezte a szabályokat, és kilátásba helyezték, hogy akkor az ország hírkínálatát korlátozni fogják.
A Facebook például kerek perec kijelentette, hogy egész egyszerűen
LETILTJA AZ AUSZTRÁL HÍREK LEKÖZLÉSÉT, AMENNYIBEN AZ ORSZÁG PÉNZT AKAR KÉRNI ÉRTÜK.
Ez a rendszer, amelyet bevezetünk, első a világon, és nemcsak a szabályozó ügynökségek, hanem a világ más kormányai is elismerték– tette még hozzá Frydenberg.
Google-reklámkampány az új törvények ellen
A Google azzal érvel, hogy a változás miatt rosszabbak lennének a keresési szolgáltatásai. Emellett a cég Ausztráliában kiterjedt reklámkampányt is indított, amely azt sulykolja, hogy a törvények mennyire károsak lennének. Ausztrália médiatulajdonosai viszont másként látják a dolgokat.Az ausztrál nyomtatott sajtóban a reklámbevételek 75 százalékkal csökkentek 2005 óta– közölte a kormány. Ezt egyértelműen a Google-hirdetések agresszív és hirdetési árakat letörő terjeszkedésének róják fel. Ennek eredményeként az elmúlt években számos ausztrál sajtóorgánum bezárt, vagy munkahelyeket szüntetett meg. Forrás: Index