2021. július 27. - Liliána, Olga
EUR : 361.48
USD : 306.75
Időjárás ikon34°22°

A Telex 823 milliót kalapozott össze néhány hónap alatt

Megígérték, hogy nyilvánosságra hozzák, mennyire jól gazdálkodnak az olvasói adományokból, ám a második ilyen jelentésükben inkább csak öndicséretre futotta, a Telex által közzétett jelentés ugyanis nem kicsit hiányos/problémás. De legalább megtudhattuk, hogy ők nagybetűs profik, igazán tehetségesek és szuperek, a lap működése pedig egyből nyereséges. Ja, persze. 

Elképesztő mértékű önfényezést hajtott végre az Index. Bocsánat, akarom mondani, a Telex. Szóval az új Index, ami legalább annyira #független, #objektív és még

AZ AMERIKAI KÜLÜGYMINISZTER IS ONNAN TÁJÉKOZÓDIK.

Legalább is abból a cikkből ez derül ki, amit ezek a jóemberek írtak saját magukról és a saját kis projektjükről. Ez az egyetlen lap a hazai médiapiacon, amely képes

MIKROADOMÁNYOKBÓL nyereségesen működni.

Ők voltak azok, akik tavaly képesek voltak szétverni a saját munkahelyüket, csak azért, hogy aztán a világ egyik legnagyobb önsajnáltatása közben megcsinálhassák a saját lapjukat. Természetesen a #függetlenobjektív világ egyből felkarolta őket, záporoztak is a támogatói adományok cikkek a Deutsche Wellétől kezdve a BBC-n át a CNN-ig, hogy a nagyvilág is megtudja,

FÜGGETLEN LAP SZÜLETETT.

Ezért a hála pedig az volt, hogy csináltak szép, videókat, amiért természetesen rögtön megkaptak mindenféle sajtódíjat.

Hatalmas nemzetközi figyelem övezi a Telex történetét, rengeteg lap, tévé és rádió keresett minket az utóbbi fél évben, hogy a sztorinkról vagy épp a magyar médiahelyzetről tájékozódjon. De nem csak újságírók figyelnek ránk, az egész magyar médiából például nekünk adott egyedüliként interjút Antony Blinken amerikai külügyminiszter. Wendy Morton Európáért felelős brit államtitkár és Heidi

Hautala, az Európai Parlament alelnöke pedig tőlünk szerette volna hallani, milyen a hazai sajtó helyzete

– írta magáról szerényen a Telex, ami azt írta, hogy az indulás óta eltelt tíz hónapban 823 millió forintot vett ki az emberek tárcájából. 823 millió forint. Hány lélegeztetőgépet lehetne venni ebből… 😥 Ebből az összegből mondjuk 200 ezer eurót Zdeněk Bakala cseh milliárdos állt, de még így is brutális összegről van szó.

A Kontra utánaszámolt és azt írták, ha kivesszük a csehek 70 millióját, marad tíz hónapra 753 millió, az a Telex által elismert 50 ezer támogatóra fejenként 15 ezer forint, tehát havi 1500.

A fent említett 753 millió forint sima adomány és legyünk jó fejek – ha már ők nem azok – és most ne vegyük bele azt, hogy az adományozók nagy része valószínűleg elutalt egy egyszeri összeget, de rendszeresen már nem pazarolja rájuk a pénzét. A Telexet a Van Másik Kft. adja ki, amelynek a fenti összeg csak az adományokból jött be, de ne felejtsük el, hogy nem ez az egyetlen bevételi forrásuk, ugyanis van másik bevétele is, a hirdetésekből és a hétköznapi előfizetési díjakból is. Ám ezekből mindösszesen 148 milliót sikerült összehozniuk ugyanebben az időszakban.

AMIN VISZONT NEM LEHET ELÉGSZER CSODÁLKOZNI, AZ A MASSZÍV NYERESÉGESSÉG. RÖGTÖN, 10 HÓNAP UTÁN TÖBB MINT FÉLMILLIÁRDNYI PROFITOT VOLT KÉPES TERMELNI A TELEX, AMI A SOK VEGETÁLÓ VAGY ELBUKOTT GERILLAPORTÁL- ÉS BLOG UTÁN ELKÉPESZTŐ ÚJDONSÁG


– írta a Kontra.



PARIBAN A 444?

A függetlenobjekív média másik nagy zászlóshajója, a magát a végtelenségig sajnáltatni tudó 444 és a kiadója, a Magyar Jeti Zrt. évek óta likviditási gondokkal küzd, ők is ezért áttértek arra, hogy lehúzzák a saját olvasóikat. A 2013 alapítás után 2019 volt az első, „plusz nullás” évük, hogy aztán 2020-at viszont 207 millió forint adózott eredménnyel zárják. A 444 eredménytartaléka még így is negatív marad, de úgy látszik, itthon hirtelen mégis megéri ellenzéki újságot írni. Emlékezetes, hogy az Uj Péter vezette lap az indulás évében gyakornokokat keresett, akiket nagy mellénnyel ingyenmunkára raktak be.

BIZTOS MŰKÖDIK? 

Emlékezetes, hogy 2018 elején bukott el a Politis-projekt. Ezt találta ki Dudás Gergely, az Index korábbi főszerkesztője, az volt a célja, hogy egy olyan lapot hozzon létre, mely tisztán olvasói adományokból működik. Ez persze a konkurens ellenzéki lapoknak nem tetszett, meg is kezdték a sajtóhadjáratot Dudás ellen, aki nem adta fél, végül csak akkor, mikor lejárt a kiszabott határidő, a mikroadományok meg csak nem gyűltek. Dudás a tervezett 990 ezer euró, azaz mintegy 300 millió forint helyett csupán annak 12 százalékát, körülbelül 36 millió forintot tudott szerezni a két hónapon át tartó gyűjtés alatt, de végül ehhez sem jut hozzá, mivel az eddigi támogatók visszakapják a pénzüket. Ha az újságíró később netán újból nekifutna a pénzgyűjtésnek, akkor nulláról kell kezdenie az Indiegogón. Ezért is érdekes a Telex esete, hogy akkor nekik vajon miért megy, ha megy egyáltalán?

Forrás: Kontra, PS

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató