Az Európai labdarúgó-szövetség (UEFA) jóváhagyta, hogy LMBTQ-témájú, szivárványos hirdetések jelenjenek meg a pályaszéli reklámtáblákon az Európa-bajnokság hátralévő meccsein. Talán most így vezekel az UEFA, mert néhány nappal ezelőtt még elutasította, hogy a müncheni Allianz Arénát szivárványos színekben világítsák ki a német-magyar mérkőzés ideje alatt.
Az Eb első nyolcaddöntőjén, az amszterdami Johan Cruyff Arénában rendezett Dánia-Wales mérkőzésen már láthatóak voltak ezek a reklámok. A Volkswagen, a Heineken, a Booking.com és a JustEat reklámjai is szivárványszínben jelentek meg a meccs alatt.
A Booking.com megerősítette, hogy szivárványtémájú hirdetése a nyolcaddöntők valamennyi mérkőzésén látható lesz, beleértve a vasárnapi Hollandia-Csehország mérkőzést is, amit a budapesti Puskás Arénában rendeznek. Az UEFA közleménye azt írja:
„Az UEFA teljes mértékben támogatja, hogy a szponzoraik a tolerancia és az elfogadás üzenetét közvetítik. Szilárdan hiszünk a mindenki számára biztosított egyenlő jogokban, és ez magában foglalja az LMBTQI+ közösség támogatását.”