2021. október 22. - Előd
EUR : 361.65
USD : 310.64
Időjárás ikon14°10°

Putyin bevadult: Betiltott egy ellenzéki hírportált, amit amerikai "civilek" pénzeltek

Újságíróit pedig külföldi ügynöknek nyilvánították

Nemzetbiztonsági okokra betiltották Oroszországban a proekt.media nevű ellenzéki oknyomozó(értsd: ezek olyanok mint nálunk a 444 és barátai,- a szerk.) hírportált, írja az MTI. A hírportál többször publikált oknyomozó cikkeket orosz kormánytisztségviselők és Vlagyimir Putyinhoz közel álló vállalkozók korrupciójáról és visszaéléseiről.

Az orosz főügyész hivatala szerint a hírportál mögött álló, amerikai székhelyű Project Media civilszervezet tevékenységével veszélyt jelentett az alkotmányos rendre és a nemzetbiztonságra. Az orosz igazságügyi miniszter emellett külföldi ügynököknek nyilvánította a proekt.media hat és a Szabad Európa két újságíróját. Roman Badanyin, a proekt.media főszerkesztője is felkerült a listára.

Az múlt hónapban házkutatást tartott a proekt.media három újságírójánál, a rendőrség laptopokat és egyéb bizonyítékokat foglaltak le a főszerkesztő és az egyik tudósító, Marija Zsolobova otthonában, Mihail Rubin főszerkesztő-helyettest pedig őrizetbe vették.

A külföldi ügynöknek minősített újságoknak, hírportáloknak fel kell tüntetniük tartalmaikon, hogy más állam érdekeit szolgálják, a szabályozást 2019-ben magánszemélyekre is kiterjesztették, jogvédők szerint azért, hogy elhallgattassák a kritikus hangokat. A Szabad Európa Rádió/Szabadság Rádió súlyos bírságokat kapott, mert nem tüntette fel anyagain, hogy külföldi ügynök készítette őket. A külföldi ügynökök listáján 28 személy és sajtóorgánum szerepel, nemrég a VTimes és a Meduza is felkerült rá.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató