2024. április 25. - Márk
EUR : 393.51
USD : 368.35
Időjárás ikon13°

Teljes a közlekedési káosz a fővárosban

Óriási dugókhoz vezetett a fővárosban, hogy Karácsony Gergely képtelen átlátni feladatait és összehangolni a halogatása miatt szükségessé vált felújításokat.

Hetek óta bosszankodnak a budapestiek a fővárosi utakon állandósult dugók miatt. A közlekedés összeomlása egyértelműen azt mutatja, hogy Karácsony Gergely alkalmatlan a főpolgármesterséggel járó feladatok ellátására.

Leggyakrabban fő problémaként a közlekedési szakemberek is azt emlegetik, hogy a pesti rakpart, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér egyszerre elkezdett felújítása vezetett a káoszhoz. Ám mindez csupán a jéghegy csúcsa: a Bkkinfo.hu összeállítása szerint több mint ötven felújítás zajlik egyszerre Budapesten, zömük a budai körút és az Árpád hidat a Lágymányosi híddal összekötő külső körút közötti területen történik.



A főváros területének egytizedén zajlik a közlekedést akadályozó tevékenységek háromnegyed része. Az útfelújítások mellett gyakorta helyi építkezések, csatorna, víz- vagy elektromos vezeték cseréje, felújítása miatt kell sávlezárást, esetleg -szűkítést elrendelni.

A szétszórtan folyó munkavégzés minden lehetséges egérutat lefed. Budapest mind a hét közúti hídját érintik valamilyen formában az útlezárások miatt kialakuló torlódások, a lezárt Lánchíd után az Erzsébet híd következne, ám ennek folytatásában beleütközünk a Blaha Lujza térbe, ahol még éjszaka is torlódás van, a Petőfi hidat Budáról megközelítők pedig a Bocskai és Fehérvári út kereszteződésében zajló villamosvágány-felújítás miatt kénytelenek a dugóban várakozni.

Mint látható, ez is fővárosi beruházás, amelynek elindításáról Karácsony Gergely döntött, vagy legalábbis nem kezdődhettek el a munkák az engedélye nélkül. Marad a Rákóczi híd, amely egymagában képtelen átvenni a másik négy híd forgalmát, ráadásul a mellette futó vasúti összekötő híd fejlesztése miatt részleges korlátozásokkal itt is lehet találkozni, ahogy a Margit, továbbá az Árpád híd környékén is.

Mindezt Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője júliusban úgy foglalta össze, hogy a mostani városvezetés nem látja át a beruházási helyzetet, sok idő elment áttervezésekkel és a közbeszerzésekkel, így a több évre tervezett munkák összecsúsztak, miközben a tömegközlekedés presztízse is nagyot csökkent.

Pedig Dorner a problémák között azt még nem is említette, hogy a főváros vezetése képtelen az egyeztetésekre. Márpedig a Bkkinfo.hu összeállításából az is kiderül, hogy a kerületekkel, illetve saját közműcégeivel egyeztetve sokkal kevesebb helyen kellene fennakadásra számítani.

A káoszt Karácsony Gergely meg sem próbálja kezelni, mert ahogy Kiszelly Zoltán, a Századvég Alapítvány politikai elemzések központjának igazgatója az elmúlt időszakban többször is hangsúlyozta: a város ügyei helyett inkább az ellenzéki miniszterelnök-jelölti elválasztás foglalja le.

Forrás: Magyar Hírlap

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató