2024. március 29. - Auguszta
EUR : 395.83
USD : 367.33
Időjárás ikon19°

Besz@rás: Kudarcot vallottak Kamu Geri "autóbarát" intézkedései a Levegő Munkacsoport szerint

Még az is lehet, hogy csak nagyobb károkat okozott - állítja a szervezet.

Egyáltalán nem csökkentek a dugók a nagykörúti lámpaprogram átállításának és egyes utcák forgalomcsillapítása visszavonásának a hatására. A Levegő Munkacsoport már az intézkedések bevezetése figyelmeztette Karácsony Gergelyt, hogy a Magyar Autóklub nyomására tett lépések inkább erősítik az autóhasználatot

A szervezet szerint a nagykörúti villamos viszonylagos forgalmi háttérbe szorítása éppen a főváros azon célkitűzéseinek ellenében hathat, hogy vonzóbbá tegye a közösségi közlekedést. A kis utcák védelmét szolgáló korábbi forgalmi változtatások ideiglenes felfüggesztése pedig az ott lakók életkörülményeit rontja.

„Az elmúlt időszakban egyre szaporodó dugókat elsősorban az okozza, hogy évente mintegy 30 ezerrel növekszik az autók száma Budapesten és agglomerációjában, valamint az, hogy ma egy átlagjövedelemből kétszer annyi üzemanyagot lehet venni, mint tíz évvel korábban. Fontos tényező az is, hogy az elmúlt évtizedekben több százezren költöztek ki a környező településekre, és közülük sokan naponta ingáznak a fővárosi munkahelyükre, túlnyomórészt autóval. Mindezt tetézte a koronavírus-járvány, aminek hatására ma 30-40 százalékkal kevesebben veszik igénybe a tömegközlekedést, mint két évvel ezelőtt” – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse szerint több példa is van a világból, amelyek a helyzet javítását idézhetnék előtt, példaként említette a városi útdíj bevezetését, de első lépésként egy budapesti behajtási díjat is el tudna képzelni.

"Ezt támasztják alá az elmúlt évtizedeket tapasztalatai is, hiszen eddig egyetlen városvezetésnek sem sikerült csökkentenie a dugókat: sőt az INRIX kimutatása szerint Budapest már 2018-ban is a 30. legrosszabb helyen állt a forgalmi torlódások tekintetében a világ 220 nagyvárosa között” – tette hozzá Vargha.

Jó hír, hogy a főpolgármester a Levegő Munkacsoportnak küldött válaszában kiemelte, ideiglenes intézkedésekről van szó, a városvezetés továbbra is elkötelezett a környezetbarát közlekedési rendszer kialakítása mellett. A Levegő Munkacsoport azt várja, hogy a városvezetés folytatja az eddig forgalomcsillapítási, illetve a közösségi közlekedést előnyben részesítő politikáját, és nem tesz a közlekedés okozta környezeti ártalmakat növelő intézkedéseket.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató