2024. április 25. - Márk
EUR : 393.51
USD : 368.35
Időjárás ikon13°

Kamu Geri közel száz milliót szórt el a Facebookon, Dobrev a töredékét, és mégis nyerő lett

A kampányok egyik legnagyobb csatáját a közösségi média és az online térben vívják: a Facebook összeállított egy elemzést, hogy a politikusok mégis mennyit költenek a hirdetéseikre. Gondolom senki se lepődik meg rajta ha elárulom, Karácsony Gergely vezet az ellenzéki költekezéssel, aki konkrétan háromszor annyit költött, mint az összefogás többi politikusa. Nem kell félteni az ellenzéki hírportálokat sem, az EzaLényeg 19,6 millió forintért hirdetett június vége óta. A leírtak pedig jól bizonyítják mennyit hazudik az ellenzék, ugyanis az adatok alapján kiderül, egyáltalán nincs elnyomva a baloldal.

A Facebook összegéséből kiderül, az ellenzéki pártok, ha tudták, inkább az előválasztáson induló jelöltjeik oldalaira költötték a pénzt. Ezek közül az ellenzéki előválasztás triója kiemelendő:

Karácsony Gergely 95 milliót szórt el három hónap alatt, pártja 5,2 milliót költött még pluszban rá

Dobrev Klára csupán 33 millióért hirdette magát, a DK emellé 7,8 milliót szentelt a célra

Az ellenzéki pártok és jelölő szervezetek közül a Márki-Zay Péter féle Mindenki Magyarországa Mozgalom inkább a szervezet oldalán hirdette a jelölteket, és nem fordítva.

Az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek közül jól látszik, hogy Karácsony az élvonalban járt költekezést illetően, háromszor annyiért hirdetett, mint Dobrev, aki pedig több mint háromszor annyiért, mint a következő legtöbbért reklámozó jelölt, Jakab Péter, aki 6,1 milliót süllyesztett a kampányba.

Karácsony Gergely az előválasztásra készülve több mint kétezer hirdetést vásárolt ezért a jókora összegért, ami jóval több, mint amennyit bármelyik másik jelölt hirdetett. Ez hirdetésenként 47 500 forintot jelent

Márki-Zay Péter szervezete, a Mindenki Magyarországa Mozgalom Karácsony büdzséjének a töredékéből, kicsit több, mint 6 millió forintból vásárolt ezerkétszáz hirdetést, ami kereken ötezerbe kerül darabonként

A Momentum 22 millió forintot költött majdnem ugyanennyi hirdetett bejegyzésre.

Toplak Tamás, a Momentum kommunikációs igazgatója szerint alapvetően két iskola van az online hirdetésben: az egyik szerint elég néhány hirdetésre költeni az erre szánt összeget, és bízni benne, hogy a Facebook algoritmusa majd segít megtalálni a közönséget, a másik szerint pedig mikrotargetálni kell, vagyis külön-külön kell megcélozni a különböző fogyasztói/választói csoportokat, ami azzal is jár, hogy több hirdetésre kell kevesebb pénzt költeni. Na de, nem csak maguk a pártok és jelöltjeik hirdettek ebben az időszakban, hanem a konkrét párt nélküli ellenzéki híraggregátorok. A legnagyobb ellenzéki hirdető ebben a kategóriában az EzaLényeg nevű híroldal Facebook oldala.

Az EzaLényeg 19,6 millió forintért hirdetett június vége óta, az ellenzéki előválasztás hetére ebből 4,6 millió jutott. Ezzel ez az oldal a legnagyobb ebbe a kategóriába tartozó hirdető.

Szintén komoly hirdető az Erősítő nevű oldal, amely az elmúlt 90 napban 18 millió forintért pörgetett posztokat, amiből az előválasztás idejére 2,4 millió esett.

A legnagyobb hirdetők közé sorolható a Partizán, amely minden körzet jelöltjeivel vitát szervezett, ezeket pedig a Facebookon is hirdette, 6 millió forintért.

A már említetteken kívül még két szereplő került be a legnagyobb hirdetők toplistájára, kilencven napos összeállításban a Very Important Planet nevű angol nyelvű oldal, amelynek a Facebookon látható információk szerint Karácsony Gergely Kilencvenkilenc mozgalma fizeti a hirdetéseit, az előválasztás alatt pedig a Roma Sajtóközpont finanszírozta 1 Magyarország Kezdeményezés, amely a roma közösséget igyekszik arra buzdítani, hogy vegyen részt az előválasztáson.

Forrás: Pestisracok.hu

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató