2022. január 28. - Karola, Károly
EUR : 358.69
USD : 320.34
Időjárás ikon

Leállították az RT orosz állami televízió német adását

Az ok, hogy az illetékes német hatóság megállapította, hogy a csatorna nem rendelkezik műsorszórási engedéllyel.

 

Az RT német hírportálján továbbra is elérhető csatornát az indulása után hét nappal távolította el németországi kínálatából a televízió- és rádiócsatornák sugárzásával és egyéb műholdas távközlési szolgáltatásokkal foglalkozó, franciaországi központú Eutelsat. Az orosz állami televízió a német hírportálján közölt állásfoglalásában úgy vélte, hogy a sugárzás beszüntetése a berlin-brandenburgi regionális média- és hírközlési hatóság (Medienanstalt Berlin-Brandenburg – MABB) „törvénytelen nyomásgyakorlása” révén történt. 

A MABB a „hatáskörén túlterjeszkedve” gondoskodott arról, hogy műholdon ne legyen elérhető az RT Deutsch,

és megsértette a határokat átlépő televíziózásról szóló európai egyezményt, amelyet az Európa Tanács tagállamai – köztük Oroszország és Németország – fogadtak el. Egyben közölték, hogy minden jogi lehetőséget megragadnak, hogy továbbra is minél több platformon eljuttathassák a német adást a nézőkhöz.   

A MABB már a napokban jelezte, hogy nem tartja jogszerűnek az RT berlini és moszkvai szerkesztőségében készített adás elindítását.

Eva Flecken, a hatóság igazgatója a Deutschlandfunk német országos közszolgálati rádiónak hétfőn adott nyilatkozatában kifejtette, hogy a műsor tartalmával kapcsolatos problémák mellett van még egy gond, mégpedig az, hogy német médiahatósági engedély nélkül sugározzák.   

Az RT Deutsch német nyelvű, a német piacot célozza meg

Ennek ellenére „nem kértek és nem is adtak ki rá műsorszórási engedélyt” – fejtette ki a MABB vezetője, ismertetve, hogy már pénteken megindították a Németország területére szórt műholdas adás leállíttatását célzó hivatalos eljárást. A Deutschlandfunk összeállítása szerint az RT azzal indokolja, hogy jogosan sugározza német adását, hogy engedélyt kapott a kábeles és műholdas sugározásra a határokat átlépő televíziózásról szóló európai egyezmény egy harmadik tagjától, Szerbiától.    

Az ügyből várhatóan hosszú jogi vita lesz, és a középpontban az a kérdés áll majd, hogy az egyezmény mely részes állama rendelkezik elsődleges joghatósággal – idézte a Deutschlandfunk Mark Cole-t, a luxemburgi egyetem médiajogászát, aki kifejtette:

az a tagállam az illetékes, ahol a műsorszolgáltató székhelye van,

ezért a MABB várhatóan arra igyekszik majd rámutatni, hogy az RT Deutsch műsorának előállításához „egész struktúrákat” – televíziós újságírókból álló személyzetet, irodákat – tartanak fenn Berlinben.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató