2024. április 24. - György
EUR : 394.26
USD : 369.47
Időjárás ikon

Közlemény: A Védett Társadalom Alapítvány feljelentette a Ryanair légitársaságot

A Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága feljelentette a Ryanair légitársaságot, mivel az weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését.

A Ryanair kizárólag a magyar nyelvű aloldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofit-adót, amelyet a fogyasztók volnának kötelesek megfizetni. Ezzel szemben a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhetne. Ezt a Ryanair is nagyon jól tudja,

mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől eddig Magyarország eltekintett. 

A Ryanar törvénysértő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalát felkereső fogyasztók számára azt a hamis látszatot kelti, mintha a rájuk kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extra díjat a Ryanair kénytelen volna felszámítani nekik.

A Védett Társadalom Alapítvány hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amelyben kéri a jogsértő Ryanair-közlemények hatósági kivizsgálását.

A magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.

A Védett Társadalom Alapítvány Budapest Bizottságának egyik fogyasztóvédelmi szakmai célja, hogy az olyan külföldről szolgáltató gigacégek, mint a Ryanair és a Facebook tovább ne ignorálhassák a magyar fogyasztókat, hanem az energiaszolgáltatókhoz hasonlóan ők is kötelesek legyenek magyarországi ügyfélszolgálatot üzemeltetni és ott magyar nyelven fogadni a fogyasztói panaszokat. Ha a Ryanair továbbra is pénzt szeretne keresni a magyar fogyasztók utazásain, jobban teszi, ha Magyarország kocsmai stílusban való támadása helyett mielőbb megnyitja magyarországi ügyfélszolgálatát.

 

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató