2024. március 29. - Auguszta
EUR : 395.83
USD : 367.33
Időjárás ikon19°

Európa legjobbja lett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Az utasok véleménye alapján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között, jelentette be a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (Airports Council International, ACI).

Hatalmas, soha korábban nem látott elismeréssel gazdagodott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és az azt üzemeltető Budapest Airport. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) a budapesti légikikötőnek ítélte oda a legjobb európai repülőtér díjat a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek közül. A díj egy kizárólag az utasok visszajelzéseiből álló, független, nemzetközi felmérésen alapul – olvasható a reptér közleményében.

Az ACI minden évben több mint 30 teljesítménymutatót lefedő felméréssel térképezi fel világszerte közel 400 nemzetközi repülőtér szolgáltatásainak minőségét. Az utasok személyes megkérdezése során a teljes utasfolyamatot vizsgálják, ezáltal az eredmény komplex képet nyújt az utasok repülőtéri tapasztalatairól, a belépéstől kezdve az ott eltöltött időn át egészen a beszállításig.

A tavalyi év minden negyedéve kimagasló eredményeket hozott a szolgáltatások minősége terén a budapesti repülőtéren; a pontszámok minden korábbi értéket és régiós versenytársaink pontjait is túlszárnyalták. Az utasok általános elégedettségi szintje egész évben ötös skálán 4 pontot meghaladó értéken állt, és jelentősen magasabb volt, mint a legforgalmasabb 2019-es évben.

Az utazót a középpontba állítani fontosabb, mint valaha; ez a jövő útja. Büszkék vagyunk a Budapest Airport csapatára, amiért elnyerték a legjobb 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító európai repülőtér díjat. Ez azt mutatja, hogy az egész repülőtéri közösség összefogott, hogy az utasokat helyezze előtérbe”
– mondta Luis Felipe de Oliveira, az ACI World főigazgatója.

Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Európa legjobbja lett. Ez azonban nem csupán a Budapest Airport, hanem a teljes repülőtéri közösség sikere; mindazért az erőfeszítésért kaptunk csillagos ötöst, amelyet közösen tettünk az elmúlt években a repülőtér minőségének fejlesztése érdekében. Minden nap a legjobb utasélményért dolgozunk, és azért, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó kapuja legyen Magyarországnak, ahonnan élmény útnak indulni és ahová öröm megérkezni”
– mondta Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Négy évvel ezelőtt a tulajdonosainkkal együtt masszív fejlesztéssorozatba vágtunk bele, ez azonban nem csupán új épületek építését jelentette. A minőség és a kiváló utasélmény számunkra a legfontosabb, és ennek többek között a szolgáltatások terén, a nyugodt és stresszmentes utazásban, a kedvességben és a tisztaságban is meg kell nyilvánulnia.”

A Budapest Airport által az elmúlt 4 évben végzett fejlesztések értéke 2022 év végére elérte a 90 milliárd forintot, 2023 tavaszára pedig a 100 milliárdot is meghaladja majd. A fejlesztések között kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági és egyéb, utasélményt növelő beruházások is találhatók.

A repülőteret üzemeltető vállalat folyamatosan nyeri el a legkomolyabb nemzetközi elismeréseket. A Budapest Airport tavaly zsinórban kilencedszer nyerte el a Skytrax Kelet-Európa legjobb repülőtere díját, az utóbbi évek fejlesztései nyomán pedig a repülőtér a Családbarát Hely tanúsító védjegyet is megkapta. Tavaly rangos elismerésben részesült a cargo üzletág is, amikor elnyerte az Air Cargo News Awards Az év cargo repülőtere díját, lekörözve Szingapúrt, Brüsszelt és Liége-t. A Budapest Airport továbbra is tagja annak a 34 repülőtérből álló nemzetközi elit csapatnak, amely karbonsemlegesen működik, ezen kívül a vállalat fenntarthatósági törekvései kiérdemelték az Effekt 2030 Zöld egyensúly kategóriájának 2. helyét és a Deloitte Zöld Béka díját is. A Budapest Airport kimagasló marketing tevékenységét a World Routes Marketing Awards Legjobb légitársasági marketing díja is alátámasztja, a társaság kommunikációs tevékenységét pedig 2020-ban az Eventiada IPRA Golden World Awards Legjobb reputációmenedzsment díja igazolta vissza.

 

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató