2024. július 17. - Elek, Endre
EUR : 391.4
USD : 359.05
Időjárás ikon37°22°

Putyin hős lett Afrikában

Putyin hőssé vált az afrikai televízióban: az ukrajnai háborúról szóló oroszbarát tartalmak egyre nagyobb közönséget szereznek a kontinensen - erről a New York Times számolt be.



"Az Afrique Média nevű kameruni székhelyű tévécsatornán, amely több millió embert ér el Afrikában, és nemrég kötött partnerségi megállapodást az Russia Today-vel, szakértők rendszeresen dicsérik az ukrajnai orosz inváziót, és az egyikük nemrég azt mondta: 'Dicsőség Putyinnak'" - írja a kiadvány.

Információi szerint az elmúlt egy évben egyre több oroszbarát tartalom jelent meg az afrikai hírcsatornákon és a közösségi médiában. Az üzenetek igyekeznek támogatást gyűjteni Ukrajna lerohanásához, és Oroszország növekvő jelenlétét a kontinensen előnyösnek mutatják be, miközben becsmérlik az amerikai és az európai, különösen a francia szerepvállalást Afrikában.

A múlt héten kiszivárgott amerikai hírszerzési dokumentumok között szerepel egy jelentés, amely szerint az orosz katonai hírszerzés februárban propagandakampányt tervezett az afrikai média felhasználásával, hogy az afrikai közvéleményt Oroszország javára "átirányítsa".

"Orosz álhíreket gyártanak itt ipari méretekben. Az oroszbarát beszámolók ügyessége tagadhatatlan" - mondta Abdoulaye Gindo, a Maliban működő Benbere "tényellenőrző" weboldal koordinátora.

Arra is van bizonyíték, hogy kínai vállalatok segítettek az orosz tartalmak terjesztésében Afrikában. A StarTimes, egy pekingi székhelyű műholdas televíziós szolgáltató továbbra is biztosította az RT-t az ügyfelek számára, annak ellenére, hogy más cégek leállították azt.

A tartalommegosztási megállapodás részeként a Hszinhua kínai állami hírügynökség lefordította az Interfax orosz állami hírszolgálat anyagát, amelyet aztán a Kongói Demokratikus Köztársaság és más országok médiája átvett.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató