2024. május 03. - Irma, Tímea
EUR : 389.59
USD : 364
Időjárás ikon17°13°

Már korábban szivároghatott a veszélyes anyag a Kétpónál kisiklott vonat tartálykocsijából

Újabb részletek derültek ki arról a vonatbalesetről, amely Kétpónál történt. Az M1 helyszíni tudósítója azt mondta, hogy az egyik vagonból veszélyes anyagok szivárogtak ki, és javában zajlanak a munkálatok a helyszínen. Az is kiderült, hogy a vonaton összesen mekkora mennyiségben voltak veszélyes anyagok.

A 12 vagonból álló tehervonat vasárnap Tiszatenyő és Mezőtúr között a békéscsabai vonalon siklott ki. Összesen a vonat hat vagonja hagyta el a pályát, és azt is tudni lehet, hogy a hat vagonból ötben fokozottan tűzveszélyes anyagot szállítottak.

Sérültekről nem számoltak be, de a baleset miatt a Keleti pályaudvar–Békéscsaba-vasútvonalon napközben szünetelt a közúti és a vasúti forgalom is. A köztévé online honlapján azt írták, hogy az M1 információi szerint valószínűleg műszaki hiba miatt siklott ki több vasúti teherkocsi Kétpónál.



A szakértők szerint a műszaki hibát előre jelezhette az, hogy a veszélyes, éghető anyagot szállító vagonok egyikéből MÁR A BALESET ELŐTT IS KISZIVÁROGHATOTT VALAMI

A tudósítás szerint a kiszivárgott veszélyes anyag a baleset helyszíne előtti szakaszon begyújtotta az aljnövényzetet is. A tűzoltók azóta lokalizálták, majd eloltották a tüzet, de az anyag még a baleset után is szivárgott a vagonból.

A szakértőknek tehát nemcsak a vonat kisiklásának körülményeit, hanem ezt a szivárgást is meg kell vizsgálniuk.

A műszaki mentést a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítja, és a helyszínen van a katasztrófavédelmi mobil labor is. Egyelőre vizsgálják, hogy mi történt, de az már biztos, hogy KÖRÜLBELÜL 40 TONNA OLYAN ANYAG VAN A SZÁLLÍTOTT RAKOMÁNYBAN, AMI VESZÉLYT OKOZHAT.

A katasztrófavédelem korábban azt közölte, hogy két vagonban környezetre veszélyes anyagnak minősülő, folyékony rovarölő szert szállítottak. Az M1 helyszíni tudósítója délután azt mondta, hogy a rovarölő anyagok mellett „többcélú ipari vegyi anyagok” is a vonaton lehettek, és kiszivároghattak. 

A tudósító beszámolt arról, hogy nemrég a vízügy szakemberei is a helyszínre érkeztek, amiből valószínűsíthető, hogy a kiszivárgott anyag még a talajvízre is káros lehet. A levegőben is drónok vannak, amelyekkel a baleset környékén lévő, nehezen megközelíthető területek vizsgálatát végzik, illetve méréseket – tette hozzá. 

AZ M1 TUDÓSÍTÓJA SZERINT BESZÉDES AZ IS, HOGY TÖBB KILOMÉTERRE LEZÁRTÁK A KÖZUTAT IS.

„Azt mondták, hogy ha begyullad ez az anyag itt a sínpályán, akkor nagyon komoly gondokat okoz. Eddig szerencsére ez még nem történt meg” – tette hozzá a tudósító. 

Még jó ideig szünetelhet a forgalom 

Váczi Viktor, a MÁV helyettes szóvivője mindeközben azt mondta, hogy a helyreállítás hosszabb ideig tarthat. Az érintett szakaszon a közlekedés leghamarabb hétfő hajnalban állhat helyre, DE ELKÉPZELHETŐ, HOGY ENNÉL IS TÖBB IDŐRE LESZ SZÜKSÉG. 

Délután az MTI azt is közölte, hogy a baleset helyszínéről sajtótájékoztatót tart Mondi Miklós, a MÁV Zrt. szegedi területi pályavasúti igazgatója. 

(M1, Index)

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató