2024. május 06. - Frida, Ivett
EUR : 389.79
USD : 362.83
Időjárás ikon23°13°

Nagyon valószínű, hogy Magyarországnak hamarosan tengeri kikötője lesz

Az illetékes hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását, így Magyarország egy lépéssel közelebb került a trieszti kikötői tervek megvalósításához. Ugyanakkor a tervek szerint csak 2026-tól vehetik használatba a magyar vállalatok.
Jóváhagyta a trieszti kikötői hatóság a magyar állam tulajdonában lévő terminál rakpartosítására vonatkozó műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveket – írta meg a Napi.hu az AdriaPorts értesülése alapján.

Így ezzel párhuzamosan megkezdődött a pályázati munkák elbírálása, és a közeljövőben eldőlhet, kit bízhatnak meg a munkálatok elvégzésével.

A GYŐZTES CÉG ELSŐDLEGES FELADATA, HOGY HAJÓZHATÓVÁ TEGYE A CSATORNÁT.

Ezenkívül az első fázisába tartozik a közúthálózathoz való csatlakozásának megoldása. Mindez várhatóan 45 millió euróba kerül. Már két éve kiderült, hogy a trieszti kikötővel kapcsolatos komplex üzleti és műszaki megvalósíthatósági tanulmányát a PricewaterhouseCoopers készítheti el, nettó 445 ezer euróért. A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő Adria Port Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A magyar kormány 2021 januárjára tudta megszerezni a trieszti kikötő terminálját, és már 2019-ben 11,2 milliárd forintnyi eurót biztosított a kikötőfejlesztést megvalósító cégnek, az Adria Portnak.

A terminált korábban az Aquila olajfeldolgozó cég használta finomítóként és szénhidrogén-kezelésre, az elmúlt években azonban elhagyatottá, afféle rozsdaövezetté vált. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt, hogy 

A MAGYAR VÁLLALATOK 2026-TÓL VEHETIK IGÉNYBE EXPORTTEVÉKENYSÉGÜKHÖZ A TRIESZTI KIKÖTŐ TERMINÁLJÁT.

Olaszország már kapott a helyreállítási alapból 45 millió eurót arra, hogy fejlessze az érintett partszakaszt, valamint a tengeri mederkotrás költségeit is fedezhetik ebből az összegből.

(Index)

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató