A pünkösdi hétvégén történt súlyos fennakadás után Lázár János teljes kártérítést rendelt el az érintett utasoknak, és bejelentette, hogy a Siemens addig nem kap újabb megrendelést, amíg nem javítja ki a tíz éve 15 milliárd forintból felújított pálya hibáit.

Miután újabb súlyos fennakadás bénította meg a forgalmat a pünkösdi hétvégén a tíz éve teljeskörűen felújított balatoni vasútvonalon, Lázár János építési és közlekedési miniszter közösségi oldalán bejelentette: a MÁV-csoport teljes összegű kártérítést fizet a késések miatt érintett utasoknak.
Ez nem csupán a jegyár 50 százalékának visszatérítését jelenti – mint azt más esetekben megszokhattuk –, hanem a teljes ár visszafizetését, „bocsánatkérésként” az okozott kellemetlenségekért.
A miniszter szerint elfogadhatatlan, hogy a Siemens által 15 milliárd forintért kivitelezett fejlesztés ellenére ismét működésképtelenné vált a pálya.
So geht das nicht weiter, meine Herren! (Ez így nem mehet tovább, uraim! – a szerk.)
– üzente németül is a kivitelezőnek, hozzátéve: a kormány előbb téríti meg az utasok kárát, mint hogy újabb fillért fizessen a német cégnek bármilyen megrendelésért.
Lázár egyértelművé tette, hogy a Siemens addig nem számíthat újabb magyarországi vasúti projektre, amíg a balatoni vonalon tapasztalt „hiányosságokat és hibákat” nem javítják ki – saját költségükön.
A tárcavezető szerint a MÁV most az utasokért vállalja a veszteséget, de „az utolsó eurócentig” be fogják hajtani a beszállítón a keletkezett károkat.
Azonnali vizsgálatot indítanak a MÁV-nál
Tárnokon egy meghibásodott sorompó lassítja a közlekedést, emiatt lassabban közlekedhetnek a vonatok a pünkösdi hétvégén. Megjegyezték, hogy a székesfehérvári vonalon és a csatlakozó vonalain 30-60 perccel hosszabb menetidőre, néhány állomáson a megszokottnál hosszabb ideig tartó várakozásra lehet számítani.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el az ügyben, szerinte nem elfogadható, hogy ilyen hibák miatt szívjanak az emberek.
