Továbbra is áll az EESZT – az EM szerint folyamatos a helyreállítás, ideiglenes megoldások léptek életbe. Péntek délután hardverhiba bénította meg az elektronikus közigazgatás több rendszerét, a legtöbb szolgáltatás már újra működik, de az egészségügyi adatbázis és a felhőalapú receptkiváltás továbbra is elérhetetlen.
Az elektronikus közigazgatáshoz kapcsolódó hardverelem meghibásodása okozta a leállást pénteken – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM). A szakemberek a gyártó nemzetközi céggel együttműködve azonosították a hibát, és az elhárítást azonnal megkezdték.
A Digitális Állampolgár Felület (DÁP), az e-ügyintézési portálok, valamint a különböző okmányok igénylését és átvételét biztosító rendszerek már helyreálltak, a turisztikai szektort támogató VENDÉGEM Szállás alkalmazás működése is zavartalan. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) viszont továbbra is leállás alatt van, így sem a felhőalapú receptkiváltás, sem a betegdokumentumok elérése nem lehetséges.
A tárca ideiglenes megoldásként azt javasolja, hogy a betegek, amennyiben rendelkeznek felírási igazolással, annak bemutatásával támogatással kiválthassák a gyógyszertárban a készítményeket. Ha ilyen igazolás nincs, de más orvosi dokumentumban szerepel a gyógyszer neve, hatáserőssége és adagolása, a gyógyszertár teljes áron, támogatás nélkül kiadhatja azt. A papíralapú vények a szokott rendben, támogatással kiválthatók.
A Belügyminisztérium emellett elrendelte, hogy az Országos Mentőszolgálat által működtetett háziorvosi ügyeleti pontokon papíralapú receptírást is biztosítsanak. Az ügyeleti pontok elérhetősége a 1830-as hívószámon kérdezhető le.
Az EESZT helyreállításán a szakemberek folyamatosan dolgoznak, a minisztérium a szolgáltatás újraindításáról külön közleményben fog tájékoztatni.
