2025. december 26. - István
Időjárás ikon
EUR 391.19 :
USD 331.71 :

Lázár János: A kisiklásra a válaszokat a szakértők adják meg, nem a politikai celebek

Lázár János építési és közlekedési miniszter minden részletre kiterjedő, szigorú és őszinte vizsgálatot kért a MÁV vezetésétől a pénteki magyarkúti siklásos balesettel kapcsolatban. A miniszter szerint a pályaszakaszról készült fénykép- és videófelvételek valóban válaszokat igényelnek, de ezeket kizárólag a szakemberek adhatják meg, nem „a műkedvelő közlekedési szakértők és végképp nem a politikai celebek”.

„A magyarkúti siklásos balesettel két dolgot tilos csinálni: pánikkeltésre használni és félvállról venni. Az elsőhöz felelősség kellene, amit a politikai ellenfeleimtől legfeljebb csak kérni tudok, kikényszeríteni nem. Az utóbbit viszont az állam tulajdonosi jogait gyakorló miniszterként mindenkinek személyesen is garantálom” – írta Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán.  

Mint megírtuk, pénteken reggel 8:02-kor kisiklott egy ötkocsis BZ típusú motorvonat Magyarkút vasúti megállóhelynél a Vác–Balassagyarmat vonalon. Az S750-es jelzésű szerelvény első motorkocsija és az első mellékkocsi siklott ki és borult az árokba. A vonaton 20 utas tartózkodott, közülük ketten sérültek meg könnyebben – mindketten MÁV-dolgozók. A helyszíni fotók súlyos kisiklásról tanúskodnak, a baleset oka egyelőre tisztázatlan.

Lázár János szerint a magyarkúti baleset okainak feltárása a következő napok első számú feladata.

Minden részletre kiterjedő, szigorú és őszinte vizsgálatot kértem a MÁV vezetésétől. Tudni akarom, hogy pálya- vagy járműhiba, emberi mulasztás vagy ezek együttese okozták-e a balesetet. Számos fénykép- és videófelvétel kering az interneten az elmúlt napok esőzései során alámosott pálya egy-egy szakaszáról. 

Ezek a képek valóban válaszokat igényelnek, de ezeket a válaszokat csak és kizárólag a szakemberek adhatják meg, nem mi, nem a műkedvelő közlekedési szakértők és végképp nem a politikai celebek 

– fogalmazott a miniszter.

Mint írta, a MÁV pályahálózata, különös tekintettel a mellékvonalakra számos kihívással küzd, régen – évek óta – megérett már a felújításra. Elmondása szerint ahol lehetett, elindították a felújításokat. Ahol még nem lehetett, ott lassújeleket tettek ki, sebességkorlátozással közlekednek, ha a szakemberek számításai szerint az felelősen vállalható megoldás.

„Ahol pedig egyik megoldással sem tudjuk kezelni az öröklött pályahibákat, ott átmenetileg vagy tartósan autóbusszal szállítjuk az utasokat. A sebességből engedünk, a szállítási módból engedünk, ha kell, csak egy dologból nem engedünk: az utasbiztonságból” – tette hozzá, kiemelve, hogy ezért hazug és szemét dolog a magyarkúti baleset kapcsán általában aláásni a MÁV-val kapcsolatos közbizalmat. Az utasok és a vasutasok is többet érdemelnek ennél az olcsó lejárató kampánynál és pánikkeltésnél.

#Vonatbaleset #Lázár János #Magyar Péter

Kedves Olvasóink!

A Vadhajtások.hu csak rajtatok múlik.
A legnagyobb támogatás számunkra az, ha direktben keresitek portálunkat, amiért hálásak is vagyunk.
Igyekszünk azoknak is megfelelni, akik a közösségi oldalakon keresik a híreket, ezért elindítottuk a Messenger csatornánkat.
Közvetlenül elküldjük neked a nap legfontosabb cikkeit portálunkról.
Köszönjük ha feliratkoztok!
Nektek egy kattintás, nekünk hatalmas segítség.
Mutasd a hozzászólásokat!