2025. december 20. - Teofil
Időjárás ikon
EUR 387.24 :
USD 330.61 :

Mégsem tiltaná be az EU a belső égésű motorokat 2035-től

A 2021-es kibocsátás 10 százalékát ezt követően is engedélyeznék az autógyártóknak. A spanyol és francia kormány erősen ellenzi a tervet, Olaszország és Németország üdvözölte a lépést.

Az Európai Bizottság 2025. december 16-án olyan jogszabály-módosítást készül javasolni, amely jelentősen fellazítaná a belső égésű motorok tiltását 2035-től – írja a Financial Times. A terv szerint az autógyártók 2035 után is gyárthatnának korlátozott mennyiségben benzines és dízeles autókat, nagyjából a 2021-es kibocsátási szint 10 százalékáig, bizonyos feltételek teljesítése mellett.

A tárgyalt feltételek között szerepelhet például „zöld acél” használata, és az is, hogy az elektromos autók kaphatnának hatótávnövelőt egy tartalék üzemanyagos motort, amelyet az EU szintén 2035-ben vezetett volna ki. A javaslatot az uniós tagállamoknak és az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia, a részletek pedig még kialakítás alatt vannak.

A belső égésű motorok 2035-ös tiltása a zöld megállapodás (Green Deal) egyik szimbolikus eleme volt, az autógyártók azonban régóta állították, hogy az elektromos autók lassabb terjedése és a sporadikus töltőhálózat miatt ez nehezen teljesíthető. Friedrich Merz német kancellár pedig a napokban arról beszélt, hogy 2035-ben, sőt 2050-ben is több millió belső égésű autó lesz világszerte – írja a brit üzleti lap.

Spanyolország és Franciaország ugyanakkor a tiltás fenntartását támogatja, viszont bevezetne bizonyos iparvédelmi eszközöket, például „szuperkrediteket” az európai anyagból gyártott autók után, ezzel is harcolva az olcsó kínai járművek dömpingje ellen.

Az EY tanácsadócég december 15-én tette közzé az elemzését, amelyből kiderül: a német autógyártók 2025 3. negyedévében a 2008-as pénzügyi válság óta nem látott nyomás alá kerültek, miközben a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz árbevétele összességében nagyjából stabil maradt, az üzemi eredményük mégis közel 76 százalékkal esett, és együtt alig több mint 1,7 milliárd eurót értek el, ami 2009 harmadik negyedéve óta a legalacsonyabb.

#Európai Unió #autógyártás

Kedves Olvasóink!

A Vadhajtások.hu csak rajtatok múlik.
A legnagyobb támogatás számunkra az, ha direktben keresitek portálunkat, amiért hálásak is vagyunk.
Igyekszünk azoknak is megfelelni, akik a közösségi oldalakon keresik a híreket, ezért elindítottuk a Messenger csatornánkat.
Közvetlenül elküldjük neked a nap legfontosabb cikkeit portálunkról.
Köszönjük ha feliratkoztok!
Nektek egy kattintás, nekünk hatalmas segítség.
Mutasd a hozzászólásokat!