Eljárást indított a Budapest Főváros Kormányhivatala a BKK-val szemben a reptéri járatára szóló jegyértékesítése miatt.
A fővárosi kormányhivatal közérdekű bejelentés nyomán indított eljárást, mivel a BKK a koronavírus-járvány helyzet miatt nem üzemelteti a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatát, ennek ellenére a vonaljegyeket továbbra is értékesítette: azok megvásárolhatók voltak a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazáson keresztül is.
A kormányhivatal közleménye szerint az eddigi információk alapján az utasok már 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.
A kormányhivatal ezért adatszolgáltatásra kötelezte a BKK-t, amely során a cégnek választ kell adnia többek között arra, hogy hol és milyen módon hívták fel a közlekedők figyelmét a járat szüneteltetésére, a járat megszüntetése óta hány jegyet értékesítettek összesen, illetve milyen intézkedéseket tesznek arra nézve, hogy a megvásárolt vonaljegyek ellenértékei visszafizetésre kerüljenek a fogyasztók részére.Forrás: MTI 