2021. december 08. -
EUR : 363.94
USD : 322.16
Időjárás ikon

“Néger játékbabával” reklámozza a Black Friday-t a 444

A baloldali sajtó képes mindenben rasszizmust látni, ez alól nem képeznek kivételt a filmek, ruhamárkák, sőt gyakran még a gyerekjátékok sem. Éppen ezért érdekes, a 444.hu-n megjelenő egyik hirdetés, amiben éppen színes bőrű játékbabákat hirdetnek, ráadásul felhívják a figyelmet arra is, hogy a termék a Black Friday alkalmából akciós.

A 444 egy sajátos termékkörrel rendelkező online áruházat népszerűsít – számolt be a Tűzfalcsoport.

A Soros György magyarországi blogjaként ismert hírportálon ugyanis „7 tipp, amivel felkészülve várhatod az eMAG és az Extreme Digital Black Friday akcióit” címmel promóciós anyag jelent meg a napokban. Önmagában ez nem szokatlan a média világban – nevezetesen, hogy cégeknek online portálok reklámfelületet biztosítanak. Az azonban mindenképpen pikánssá teszi a 444 és az eMag együttműködését, hogy a szélsőbaloldali propagandaoldal rendszeresen felszólal a rasszizmus ellen, többször elítélve különösen a négerezést, illetve a szórakoztató műsorokban a szereplők feketére maszkírozását (blackface) – írja a Soros-blog.

Ezek után okkal lehetünk kíváncsiak arra vonatkozóan, hogy mit szólnak a Soros-blog propagandistái az eMag meglehetősen sajátos babakínálatára. A helyzet ugyanis az, hogy a HVG által gyakorlatilag körülrajongott Iulian Stanciu cége kínálatában található több úgynevezett „néger baba”, illetve szett. Amint látható tehát, több „néger babát” találhatunk az eMag kínálatában. De van olyan termék is ebben a tematikában, amely hiánycikknek számít. Az egyébként tudható, hogy bizonyos árucikkek kapcsán a 444 kiemelt érzékenységet mutat, arról például beszámoltak, hogy a Balenciaga egyik melegítőnadrágját nemrég rasszistának nevezték egy TikTok-posztban, amiért a nadrág derekához hozzávarrtak egy csíkot, mintha kilógna alóla egy kockás boxeralsó.

Mint ismertes, a Gazdasági Versenyhivatal májusban zárult vizsgálata megállapította, hogy az eMAG akciótartási gyakorlata tartósan tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben. A hatóság a jogsértésért 200 millió forintos bírságot szabott ki és nagyságrendileg 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az online áruház üzemeltetőit. Ezt követően több milliárd forintnyi jóvátételt vállalt az online áruház, a vásárlók egy része kupont kap a sajtóhírek szerint – ismertette a Tűzfalcsoport.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató