2022. január 17. - Antal, Antónia
EUR : 354.74
USD : 309.6
Időjárás ikon

A 444 simán elhallgatta a Városháza-ügy kulcsrészleteit

Nem véletlen, hogy a Soros-blog nem igazán foglalkozik a Városháza-ügyel.

Ironikus, hogy épp az objektivitását és a függetlenségét hangoztató baloldali magyar sajtó egyik emblematikus orgánuma, a 444.hu a szakmaiság legalapvetőbb kritériumait semmibe vevő elfogultsággal tudósított a Városháza-gate-ről, amely az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb politikai botrányává dagadt – írta meg a Magyar Nemzet.

Ám nem véletlen, hogy a Soros György blogjaként is emlegetett portál szisztematikusan bagatellizálta a fővárosi ingatlanok korrupciós módszerekkel történő kiárusítását.

Ugyanis Anonymusnak a Városháza-gate-ről közzétett videóiban a korrupciós ügyek egyik kulcsfigurája, a baloldalhoz kötődő Gansperger Gyula arról beszélt, hogy a 444.hu-t a Soros-hálózat, és Veres Tibor, a Wallis tulajdonosa is támogatja, valamint hogy Uj Péter főszerkesztő szoros kapcsolatot ápol Bajnai Gordonnal. Az egykori szocialista miniszterelnök több felvételen is hallható megszólalása alapján egyfajta közvetítői szerepet játszhatott az ingatlanok dobra verésében.

Ráadásul arról a fejleményről sem ejtett szót a 444.hu, amely igazán perspektívába helyezi a Városháza-gate-et, és világos képet ad a korrupciós ügyletek volumenéről. Vagyis arról, hogy Gansperger Gyula mellett

a fővárosi „cápák” egyéb csatornákon is gőzerővel dolgoztak azon, hogy a Városháza épületén minél hamarabb túladhassanak.

Az már csak hab a tortán, hogy a 444.hu podcastjának egyik műsorvezetője nemes egyszerűséggel zavaros hülyeségnek nevezte a Városháza-gate-et, a műsorban szintén szereplő főszerkesztő pedig úgy fogalmazott, hogy „én most nagyon magamba szálltam, mert nem érzem magamban az erőt, hogy a Városháza-ügyet ától cettig (átbeszéljem). Annyira hosszú lenne ez az egész sztori. Nem érzem magamban agyilag az erőt”.

Érdemes a háttérbe is belesni, mivel a 444.hu-t kiadó céget, a Magyar Jeti Zrt.-t 2013-ban alapította az Indexet otthagyó Uj Péter, Szedeli Zsuzsanna, Fenyő Balázs István valamint Kardos Gábor Miklós. Az egyedüli tulajdonos abban az időben a PlanCman Kft. volt, a céget pedig ketten tulajdonolták: Uj Péter mellett Kardos Gábor Miklós. Az alapítást követő évben csatlakozott a cég igazgatóságához két Soros-közeli szereplő, Valér Kot és Marie Nemcova. Az amerikai milliárdos pénzt is adott a 444-nek. Mint a Kontra idén tavasszal megírta,

portált kiadó Magyar Jeti Zrt. „Civil újságírás” című projektje 49,5 ezer dolláros (közel 14 millió forintos) támogatást kapott az Open Society Initiative for Europe (OSIFE) magyarországi programjának részeként.

Emellett a 444.hu igazgatóságában helyet foglaló Marie Nemcova a teljes cseh Soros-kirendeltség, az Open Society Fund Prague programigazgatója volt az 1990-es években, jelenleg pedig az Európában terjeszkedő, szintén a spekulánshoz köthető médiaalapítvány, a Media Development Investment Fund (MDIF, magyarul: Médiafejlesztési Beruházási Alapnak) programigazgatója.

Forrás: 888.hu

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató