A NielsenIQ kiskereskedelmi indexe azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány idején jelentősen nőtt a magyarok alkoholfogyasztása.
A NielsenIQ a gyomorkeserű, vodka, whisky, pálinka, likőr, vermut, rum, gin és brandy forgalmát vizsgálta. Ezek összesített forgalma 2020. december és 2021. november között meghaladta a 124 milliárd forintot, amely 18 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest – szemlézte az atv az eredményeket.
Mennyiség tekintetében 12 százalékos, azaz közel 219 ezer hektoliteres a két időszak közötti különbség - ennyivel több égetett szeszt vásároltak a magyarok a vírusos időkben.
A legnagyobb bevételt a gyomorkeserűk érték el: több mint 34 milliárd forintnyit, mögöttük több mint 31 milliárd forintnyi értékben a vodka végzett.
A vizsgálat szerint egyre népszerűbb a gin, ennek forgalma értékben 53 százalékkal, mennyiségben pedig 39 százalékkal gyarapodott. Rajtuk kívül még a whisky haladta meg a a szeszesital-kategóriák átlagát több mint 18 és fél milliárd forintos forgalommal, amely 21 százalékos bővülést jelent értékben.
Kedves Olvasóink!
A legnagyobb támogatás számunkra az, ha direktben keresitek portálunkat, amiért hálásak is vagyunk.
Igyekszünk azoknak is megfelelni, akik a közösségi oldalakon keresik a híreket, ezért elindítottuk a Messenger csatornánkat.
Közvetlenül elküldjük neked a nap legfontosabb cikkeit portálunkról.
Köszönjük ha feliratkoztok!
Nektek egy kattintás, nekünk hatalmas segítség.
