2022. augusztus 16. - Ábrahám
EUR : 397.33
USD : 389.27
Időjárás ikon34°19°

A törökök megunták: felfüggesztették a Deutsche Welle-t és a VOA-t

Törökországban ideiglenesen felfüggesztették a Deutsche Welle (DW) német nemzetközi közszolgálati csatorna, valamint az amerikai Voice of America (VOA) amerikai kormányzati műsorszolgáltató internetes oldalait, amiért, a török műsorszolgáltató hatóság (RTÜK) szerint, egyik külföldi szolgáltató sem rendelkezik a megfelelő engedéllyel a törökországi működéshez.

A DW péntek reggel megerősítette, hogy a 32 nyelven elérhető internetes szolgáltatásainak mindegyikét felfüggesztették Törökországban. Az RTÜK hónapok óta ideiglenes felfüggesztésre figyelmeztette a DW-t és más, külföldi szolgáltatókat, miután a hatóság hivatalos engedélyhez köti működésüket.

A DW elutasította a műsorszolgáltatások engedélyhez kötését és nem nyújtott be kérelmet az engedélyre, az ugyanis szerintük “lehetővé tenné a szerkesztőségi tartalmak cenzúrázását a török kormány számára”. Az engedélyeztetés ellen jogilag terveznek fellépni, a tartalmak elérésének blokkolásai miatt pedig, a DW pénteki nyilatkozata szerint, pert indítanak.

Törökországban a médiaplatformok jórésze kormányzati irányítás alatt áll, ezáltal azok tartalmát is szigorú szabályozásokhoz kötik. Az RTÜK leszögezte, hogy csakis abban az esetben kérvényezi a felfüggesztések feloldását, ha a DW és a Voice of America is benyújtja engedélykérelmét.

Frank Überall, a német újságírói szövetség elnöke szerint “politikailag motivált” a DW ellen meghozott döntés. Az RTÜK szerint, mivel sem a német, sem az amerikai műsorszolgáltató nem adta le engedélykérelmét, a tartalmak elérésének felfüggesztése összhangban áll a török jogszabályokkal.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató