2022. december 05. - Vilma
EUR : 408.78
USD : 388.17
Időjárás ikon

Sorosék megpróbálják kivégezni a Mandinert, PestiSrácokat, Vadhajtások.hu-t

Hetekkel ezelőtt jeleztük, hogy portálunkra 90 százalékos korlátozás került. Körüljártuk a témát, és természetesen a "tényellenőrök", Soros helytartói érték ezt el. Röviden erről annyit kell tudni, hogy a Soros hálózat megjelölgeti és eldönti mik az álhírek, ezt egyeztetik a Facebookkal és teljesen kicsinálják az adott oldalakat. Ma ráerősítettek. Persze az senkit nem érdekel, hogy ezek nem álhírek, sőt, portálunk kapott olyanért korlátozást, nevezetesen azért, hogy Biden fiának laptopján pornográf képeket találtak, ezt nálunk álhírnek jelölték, majd hónapokkal később megírta a BBC. 

Ha a mai performanszuk bejön, amit alább olvashat mindenki, az azt fogja jelenteni, hogy hónapokig nem fognak megjelenni az idővonalakon a Mandiner, PestiSrácok, Vadhajtások tartalmai.

A Lakmusz ügynökei ismét akcióban.

 

Íme a "tényellenőrzésük" Soroséknak:

A kormánypárti médiumok nagy erőkkel hirdették a hamis állítást, amelyet a Kreml-barát Orosz Hírek oldalról vehettek át. Valójában az ENSZ bizottsága nagyságrendekkel több orosz háborús bűnt tárt fel, mint ukránt.

„ENSZ jelentés: háborús bűncselekményeket követett el az ukrán hadsereg”

- ezzel a címmel közölt cikket október 19-én, a szerző feltüntetése nélkül a Mandiner. Az írást minimális változtatásokkal vette át három másik kormánypárti portál, az Origo, a Pesti Srácok és a Vadhajtások.  

A cikkek arról számolnak be, hogy az ENSZ Emberi Jogi Tanácsa által felkért független nemzetközi vizsgálóbizottság október 18-án közzétette első jelentését az orosz-ukrán háborúban elkövetett jogsértésekről és háborús bűnökről.

A jelentés valóban megállapítja, hogy két alkalommal az ukrán hadsereg is háborús bűncselekményt követett el, de kiemeli, hogy
 
„a feltárt jogsértések túlnyomó többségéért az orosz hadsereg felelős”.

Ezt a tényt a kormánypárti médiumok sem hallgatják el, ugyanakkor cikkeik címeiben csak az ukrán bűncselekményekre utalnak. A törzsszövegben is kizárólag a két ukrán atrocitást ismertetik részleteiben, pedig a jelentésből bőven meríthettek volna megrázó részleteket az oroszok által elkövetett szörnyűségekről, például tömeges kivégzésekről vagy az esetenként gyerekek ellen elkövetett nemi erőszakról. A cikkek címadásukkal és fókuszukkal erőteljesen félrevezető és részrehajló bemutatásai az ENSZ-jelentésnek.

A Mandiner eredetije alapján továbbá azt is állítják, hogy az ukránok által elkövetett bűncselekményeket valódi bizonyítékok, például videók támasztják alá, az „orosz erők állítólagos jogsértései” viszont többnyire szemtanúk beszámolóira támaszkodnak.

A Mandiner a „valódi bizonyítékok, például videók támasztják alá” részt idézőjelbe teszi, a mondatot pedig azzal a fordulattal vezeti fel, hogy „a dokumentum szerint”. A cikk ezzel azt az illúziót kelti, mintha a kérdéses részt magából az ENSZ-jelentésből idézné.

A jelentés azonban – ahogy arra az Átlátszó heti háborús összefoglalója is rámutatott – semmi ilyesmit nem tartalmaz.

A Lakmusznak az ENSZ-bizottság megerősítette, hogy „az orosz hadsereg általunk dokumentált jogsértéseit és háborús bűneit ugyanolyan erős bizonyítékok támasztják alá, mint az ukrán hadsereg jogsértéseit”.

Az Origo ehhez képest olyannyira fontosnak tartotta az ukrán bűnök egyoldalú hangsúlyozását, hogy október 21-22-én Facebook-hirdetéssel is megtolta az erről szóló bejegyzését, 25-30 ezer emberhez juttatva el azt.

 

Elég a Facebook korlátozásokból!

A Vadhajtasok.hu megtalálható Twitteren, Telegramon és a VK-n is.

Kerüljük el a cenzúrát, kövessetek minket más platformokon is!

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató