2024. április 26. - Ervin
EUR : 392.92
USD : 366.32
Időjárás ikon15°

Hadházy: Hivatali visszaélés miatt feljelentést teszek a miniszterelnök ellen

Elszabadult a lódoktor.

Többen teljesen jogosan szóvá tették, hogy ezt a bűncselekményt követte el a kormányfő , amikor a tervezettnél másfélszer hosszabb (!) útvonalra , ezer kilométeres (!) kitérőre kötelezte a "honvédségi" utasszállító repülőgépet,csak mert ő Toszkánába ment családi kirándulásra.

Valóban meg kell tennem a feljelentést, hiszen ez tökéletesen ráillik a hivatali visszaélés fogalmára:

"Btk 305. §.: Az a hivatalos személy, aki azért, hogy jogtalan hátrányt okozzon vagy jogtalan előnyt szerezzen
a) hivatali kötelességét megszegi, b) hivatali hatáskörét túllépi, vagy c) hivatali helyzetével egyébként visszaél, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

- írja a Facebookon Hadházy Ákos.

A baromarcú indokolta is a szenvedését:

A miniszterelnök azonban önös érdekből az állami tulajdonú repülőgépet a Kairó - Pisa - Budapest útvonalra térítette el. Az első szakasz Pisáig 1291 mérföld (kb. 2400 km), onnan Budapestig további 436 mérföld (kb. 800 km). Belátható tehát, hogy a miniszterelnök észak-olasz MAGÁNPROGRAMJA miatt, a 160 fős utasszállító 2200 km helyett 3200 kilométert repült – ez 1000 KILOMÉTERES KITÉRŐ, amit egy utasszállító gép több, mint egy óra alatt tud lerepülni. A nyilvános adatbázis szerint a 604 lajstromjelő gép 2023.02.27-én mintegy 2 óra 40 perc alatt tette meg az utat Budapest és Kairó között. Visszafelé viszont a Kairói indulás után öt órával landolt Budapesten, miközben Pisa-ban ban kb egy órát tartózkodott. A két út különbsége tehát mintegy 1 óra 20 perc, amit természetesen minimális mértékben indokolhat esetleg a szélirány, de az ok leginkább majdnem másfélszer hosszabb útvonal.

Egy Airbus 319 típusú repülőgép üzemanyagfogyasztása iparági szakértő szerint hozzávetőlegesen 2300 kg kerozin/óra, ez mintegy 1.5 millió forint plusz költséget jelent repült óránként. A miniszterelnök által okozott kár azonban jóval nagyobb, ha a repüléseknél szokásos ún ACMI értéket (a repült órára számolt repülőgép amortizáció, karbantartás, biztosítás, személyzet költsége) is figyelembe vesszük, ami egy ilyen típusú gépnél mintegy 2500 USD/óra, tehát óránként 900 ezer forint. Látható tehát, hogy ha a leszállási illeték nélkül is minimum mintegy 3-3.5 millió forint kár keletkezett.

Az oldalunk sütiket használ. Adatvédelmi tájékoztató