Nagy jelentőségű bejegyzést tett közzé Lázár János hétfőn a közösségi oldalán. Ebben az építési és közlekedési miniszter először jelentett be konkrétumokat a már korábban meghirdetett vasútfejlesztési programról.
Először is leszögezte, hogy a MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudják varázsütésre megújítani, mert 30 év hátrányunk van, de nekiállnak.
Majd közölte, hogy közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.
Ebből a pénzből mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel, újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szereznek be.
Ezek a hosszabb távú célok, amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás – emelte ki.
Lázár János ez alatt az utasok érdemi segítését és támogatását érti azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak. Ezt is várja el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásuk alkalmával mutatott be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek.
A zártkörű megbeszélésen azt is egyértelművé tette, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre.
Elvárja a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban.
Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat
– zárta posztját Lázár János vélhetően Vitézy Dávidnak üzenve.