- Sikeres integráció Németországban, sokadik fejezet.
- A hesseni tanárok figyelmeztetnek: a hozzájuk kerülő migránsgyerekek alapvető iskolai érettséget sem mutatnak.
- A gyerekek nem tudják megfogni a ceruzát, nem tudják bekötni a cipőjüket, és nem boldogulnak a WC-n.
1100 tanár riasztó levele: sok tanuló még a tollat sem tudja rendesen fogni, és a WC-n sem boldogulnak egyedül - tudósít a Bennfentes.net.
Körülbelül 1100 tanár nyomja a vészcsengőt Hessen tartományban, mert egyre több gyermek nem felel meg az általános iskola legegyszerűbb követelményeinek sem.Ez egy 1100 tanár által írt, sürgős levél, amely feltárja az oktatási katasztrófát Németországban.
A pedagógusok riasztanak, mert egyre több általános iskolás nem tud ceruzát fogni vagy cipőt kötni. A súlyos nyelvi és koncentrációs problémákról nem is beszélve.
„A gyerekek egyre kevésbé rendelkeznek azokkal a képességekkel, amelyek ahhoz szükségesek, hogy sikeresen részt vehessenek az iskolai oktatásban” – áll a hesseni Oktatási és Tudományos Szakszervezet (GEW) tanárainak határozatában.
Nemrég a riasztó levelet átadták a hesseni kulturális minisztériumnak, azzal a kéréssel, hogy több képzett tanárt, több pszichológust és maximum 20 fős osztályokat biztosítsanak az általános iskolákban.
„A gyerekek nem tehetnek róla”
A kezdeményező Heike Ackermann (60) a BILD-nek nyilatkozta: „A politikusok magukra hagyták a diákokat, és minket, tanárokat is.” A GEW alelnöke és általános iskolai tanárnő hozzáteszi: „Mi, mint társadalom is felelősek vagyunk azért, hogy idáig fajult a helyzet. A gyerekek nem tehetnek róla.”

Az „önálló WC-használat” is problémát jelent
Az oktatási katasztrófa öt oldalon van felsorolva.Egyre több gyermeknél hiányzik többek között „a hajlandóság az erőfeszítésre és a koncentrációra, a frusztrációtűrés és a képesség a tisztességes vitatkozásra és a kibékülésre”. Nem tudnak figyelni, gondolkodni és kérdéseket feltenni, nem tudják megfelelően tartani a tollakat, nem tudnak „vágni, ragasztani, hosszabb ideig (egyenesen) ülni, cipőt kötni”.További hiányosságokként szerepelnek: „rendet tartani, szabályokat elfogadni és betartani, önálló WC-használat”. Ez azt jelenti, hogy egyes gyerekek nem szoktak WC-papírt használni és maguk felöltözni. „Sajnos ezt kollégák jelentik” – mondja a GEW alelnöke.
A tanárok több pszichológust követelnek
A szakszervezet jelentősen több szociális pedagógust és pszichológust követel. Indoklásuk: az általános iskoláknak minden társadalmi problémát fel kell fogniuk – a migrációtól a háború következményeiig. Heike Ackermann mondta: „Ha egy ukrán diák az asztal alá bújik és sikít, amikor repülőgép zaját hallja, azt nem tudom kezelni.”
Ehhez jönnek még a nagy tanulási hiányosságok, többek között matematikából is. „Amikor a szülők megkérdezik, hogyan segíthetnek a szorzótábla tanulásában, azt mondom nekik: játsszanak Monopoly-t vagy Mensch-ärgere-Dich-nicht-ot” – magyarázza a tapasztalt tanárnő. Egyre több szülő azonban alig foglalkozik a gyermekeivel, inkább a mobiltelefonjával.
