Csupán két napot várt az ország­gyűlési választások után Simicska Lajos, hogy bejelentse, megszünteti a nyolcvanéves fennállását ünnepelni készülő Magyar Nemzetet és a Lánchíd Rádiót. A Jobbik mögé beállt oligarcha ezzel bebizonyította, hogy a lapkészítők csak eszközök voltak a negyedik kormányzási ciklusára készülő miniszterelnökkel vívott háborújában. Minden bizonnyal a Hír TV-ben dolgozók is megtanulják majd ezt a leckét – írja a Magyar Idők.

A Magyar Idők pénteken írt arról, hogy Simicska Lajos Hír TV-je 1,37 milliárdos veszteséggel zárta a 2017-es évet. Ez közel 600 millió­val nagyobb mínusz az azt megelőző évhez képest – írja mostani cikkében a portál, amely hozzáteszi, hogy a veszteség felemésztette a cég majdnem teljes saját tőkéjét is. A cikk emlékeztet: a nagyvállalkozó még márciusban kezdett vevőt keresni, azt követően, hogy az általa támogatott Jobbik – a Fideszt gyalázó plakátkampány ellenére – sem erősödött, sokkal inkább gyengült. A tárgyalásokra Budapesten, egy divatos kávézóban került sor az amerikai közvetítő és a magyar milliár­dos céges ügyvédje között, az üzlet azonban nem jött létre, így Simicskának más megoldás után kellett néznie. Így került sor az áprilisi országgyűlési választás után két nappal a nyolcvanéves fennállását ünnepelni készülő Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió megszüntetésére. Elemzők szerint azért ilyen hamar, hogy minél nagyobb nemzetközi figyelem irányuljon a lap és a rádió megszűnésére – írja a Magyar Idők

Ugyanakkor ezzel az is kiderült, hogy Simicska Lajos egy percig sem tekintett a Magyar Nemzetre független újságírói műhelyként, az újságírói csupán politikai eszközök voltak a háborújához

– tette hozzá a lap, amely egyúttal emlékeztet, hogy Simicska a Heti Válasz esetében közölte: a lapnak új kiadót kell keresnie. A Hír TV-t viszont megtartotta, aminek az az oka, hogy Simicska és köre koronagyémántként tekint a televízióra, amely költségesebb ugyan, mint a Magyar Nemzet vagy a rádió volt, de az üzletember megítélése szerint annyival hatékonyabban is működött az elmúlt években. A létszámleépítés azonban a csatornát sem kerülte el, „a hosszú távú, hatékony működésének fenntartása érdekében”.

Most pedig – a Figyelő e heti száma szerint – a Hír TV-re is kikerült az „Eladó” tábla. A potenciá­lis érdeklődők között van Yvonne Dederick, akit – mint a lap írja – „a médiapiac korábban a TV2 tulajdonosaként ismert meg, a szélesebb közönség pedig üzletasszonyként és luxusfeleségként egy reality show-ból”. A Simicska-média másik zászlóshajója, a Heti Válasz pedig a Centrál Médiacsoportot birtokló Varga Zoltán tulajdonába kerülhet a Nők Lapja, a Meglepetés, a Story magazin és 24.hu mellé.

Forrás: Magyar Idők, Pestisrácok.hu

OSZD MEG VADUL: