Vadhajtások

Kamu Geri helyettese, Dorosz Dávid beleszállt a taxisokba – itt a válaszuk

Változtatna a főváros a taxirenden

– írta meg a Népszava a szombat délutáni cikkében.

Dorosz szerint nem javult a taxiszolgáltatás Budapesten, dacára, hogy a térségben a magyar fővárosban a legdrágább a fuvar.

„Alapvetően áttekintjük a taxik működését, mivel korábban, a kampányban, és most is azt látjuk, hogy a budapestiek viszonylag jelentős része elégedetlen azzal, ahogy működnek. Biztos, hogy változásokat fogunk kezdeményezni, a jelenlegi helyzet nem maradhat sokáig” – mondta el a Népszavának.

Első lépésben felmérik, hogy min kellene módosítani. Ennek előkészítését és egyeztetését le fogjuk folytatni

– ígérte Dorosz Dávid.

A Főpolgámester-helyettes így érvelt:

Bár a lebukott feketefuvarosok komoly szankcióknak néznek elébe, kérdés, hogy mennyi visszatartó erővel bír a százezres bírság, vagy a rendszámtábla bevonása (a „svarcolók” jó része eleve bérelt autóval indul neki hiénakörútnak: ékönnyen kicsengetik a havi 200-400 ezer forintot is az autóbérletért, úgy, hogy közben főszezonban így is havi 400-600 ezer forint körüli összeg marad a zsebben.

 

A taxisok azonban nem hagyják magukat, meg is érkezett a válaszuk:

Tisztelt Dorosz Úr!

Már vártuk, hogy mikor rúgnak bele a fővárosi taxisokba. Ezt most Ön egy sajtócikkben tette meg. Nyilatkozata hemzseg a hamis adatoktól, ferdítésektől, valamint sértő általánosításoktól. Azonban legjobban azt tükrözi, hogy többek között a taxihoz sem ért.

Különböző fővárosok áraival hasonlítja össze az itthoni árakat. Ez egy hatalmas böszmeség. Lehet, hogy Bukarestben többször tudnak taxiba ülni az emberek. vajon egy itthoni taxisnak mennyivel nagyobbak a költségei? Kik generálják ezeket a költségeket? Azt mondja, hogy pöfögnek a taxik a belvárosban. Hát nem pöfögnek. Ellenben az Önök buszai okádják a füstöt éjjel és nappal. Ezzel kéne foglalkozni. Ezek a taxik Eu5 vagy Hybrid esetleg elektromos meghajtásúak. Európai összevetésben az első háromban van az autóparkunk.

Vagy esetleg beszélhetünk arról is, hogy miért kell több mint 80 ezer forintos drosztdíjat fizetni, ami a BKK költségvetését gazdagítja. Éves szinten több mint 500 milliót fizetnek be a taxisok. Teljesen feleslegesen. Vagy beszéljünk arról, hogy a Liszt Ferenc repülőteret milyen alapon sajátítja ki a Főtaxi? Szóval téma van bőven. Csak sajnos ezeket személyesen eddig nem tudtam kifejteni Önnek,mert a Városházára küldött e-mailek elvesznek folyamatosan, ami önmagában egy vicc.

Egy titkot elárulok Önnek. Nem fog a fővárosi taxiba rugdosni. Két okból. Egyrészt, mert nincsen hozzá semmi eszköze. A másik, hogy nem hagyjuk.

A mielőbbi találkozás reményében üdvözlettel:

Csertek István
Európai Taxis Egyesület Elnök

 

Vadhajtasok.hu